در این مطلب که به قلم میثم مالمیر نوشته شده، آمده است: با وجود ضرورت تولیدات گلخانه‌ای و دامداری صنعتی در سال جاری، همواره انتقادات و پیشنهادات مختلفی در این خصوص وجود دارد.
خبرنگار همشهری در توضیح این موضوع ادامه می دهد: اعطای تسهیلات تولید به صنایعی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، یکی از بزرگترین دردهایی است که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند و اکنون این بیماری به بخش کشاورزی نیز سرایت کرده است.
در ادامه مطلب می خوانیم: به بیان واضح‌ تر تسهیلات رونق تولید که قرار است از طریق بانک‌ها به تولیدکننده پرداخت شود، بیشتر سهم کسانی می‌شود که از قبل واحد تولیدی دارند و تحت عنوان سرمایه در گردش تسهیلات دریافت می‌کنند.
این مطلب می افزاید: سال گذشته به گفته رییس سازمان صنعت استان قزوین، 12 درصد تسهیلات بهین‌یاب مربوط به سرمایه ثابت بود (تولیدکننده‌هایی که می‌خواهند برای اولین بار صنعتی را احداث کنند) و مابقی تسهیلات یعنی 88 درصد در قالب سرمایه در گردش به ثبت رسد.
استاندار قزوین نیز بارها هشدار داده که چرا به یک واحدی که 10 بار تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده و مشکلاتش همچنان باقی است، مجددا تسهیلات پرداخت می‌شود؟ مدت‌ها است که فعالان اقتصادی معتقدند، سرمایه در گردش هرگز منجر به اشتغالزایی نمی‌شود و این سرمایه در ثابت است که نیازمند جذب نیرو است.
اکنون در سال جاری نیز، که رونق تولید گلخانه‌ای و دامداری صنعتی در دستور کار قرار گرفته است، این روند (پرداخت به بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی) همچنان ادامه دارد و دلیل آن این است که بانک‌ها به افراد جدید‌الورود کمتر اعتماد می‌کنند و این مسئله باعث شده که اساسا پولی که به تولیدکننده‌ها تزریق می‌شود و آماری که در خصوص اشتغال بیان می‌گردد، برای مردم ملموس نبوده و بیشتر روی کاغذ باشد! امسال برای رونق صنعت گلخانه و دامداری صنعتی ظرفیت‌ها و شرایط خوبی تعیین شده است؛ اما فعالان این حوزه معتقدند این فرصت به کسانی که واقعا شایسته این حرفه هستند تعلق نمی‌گیرد.
خسارت 2 هزار میلیارد تومانی سرما به باغ ها، نیاز 35 درصد مدارس استان به بازسازی، اعتبار700 میلیون تومانی برای احیای تالاب الله آباد از دیگر مطالب روزنامه همشهری قزوین است.
روزنامه همشهری قزوین به سردبیری سیده سعیده علوی منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.