به گزارش ایرنا، سعید بهادیوند چگینی روز چهارشنبه در همایش یک روزه مدیریت مصرف انرژی صنایع این استان، افزود: میزان برق مصرفی استان طی سال گذشته چهار هزار و 239 مگاوات بود که 44/21 درصد آن در بخش صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مشترکان پرمصرف از جمله صنعت، تابستان پارسال توانستیم از میزان 25 مگاوات صرفه جویی در نظر گرفته شده به 75 مگاوات دست پیدا کنیم.
به گفته وی، هرچند که روند مصرف در بخش تولید مناسب باشد اما باید با مدیریت بهینه مصرف برق تابستان امسال را نیز همانند سال های گذشته بدون خاموشی سپری کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین میزان پیک بار برق مصرفی کشور را 55 هزار و 400 مگاوات اعلام کرد و گفت: از این میزان 775 مگاوات مصرف برق استان قزوین بوده است.
وی، کاهش نزولات آسمانی و تولید برق توسط نیروگاه های آبی را یادآور شد و افزود: امسال پنج هزار مگاوات کمبود برق داریم که تنها با مدیریت مصرف می توان آن را جبران کرد.
بهادیوند چگینی، مدیریت مصرف را به معنی کاهش میزان تولید ندانست و اظهار کرد: هدف اصلی در این حوزه استفاده منطقی جهت حفظ بهره وری از انرژی الکتریکی است که در نهایت منجر به افزایش سطح رفاه جامعه می شود.
وی در پایان افزود: با توجه به میزان مصرف 44 درصدی برق صنایع این استان، در صورت همکاری مدیریت بخش صنعت، تا چهار برابر تخفیف به آنان داده می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.