وحید مقدم سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور ساماندهی درعرضه بهداشتی ماهیان زینتی و با همکاری سازمان دامپزشکی، امسال از سوی این سازمان 50 مرکز فروش در سطح شهر قزوین تعیین شد.
وی ادامه داد: فروشندگان ماهیان زینتی در حوزه فعالیت کاری خود ملبس به روپوش های سفید و کارت شناسایی هستند و نظارت بهداشتی آنها نیز به طور مستمر برعهده دامپزشکی خواهد بود.
مقدم سلیمی با اشاره به اینکه مراکز غیرمجاز عرضه ماهیان زینتی در هر نقطه از شهر توسط اجرائیات شهرداری جمع آوری می شوند، افزود: مراکز قانونی فروش ماهیان زینتی فعالیت خود را از بیستم اسفند ماه جاری به مدت 11 روز ادامه خواهند داد.
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه ماهیان زینتی نیز مانند سایر حیوانات ناقل برخی بیماری ها هستند از این رو به شهروندان توصیه می شود ضمن رعایت نکات بهداشتی، ماهی خود را تنها از مراکز مجاز عرضه ماهی خریداری کنند.
وی هدف از راه اندازی مراکز عرضه ماهیان زینتی در قزوین را حفظ و پاکیزگی محیط زیست و رعایت مسایل بهداشتی جهت جلوگیری از بروز هر نوع بیماری برشمرد.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.