به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست کمیسیون نحوه پیشگیری و مقابله با سرقت افزود: ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی بسیار بالا است و می توان از ظرفیت های آنها و همچنین سمن های اجتماعی فعال در این زمینه برای آموزش و آگاه سازی مردم در خصوص مقابله و پیشگیری از سرقت استفاده کرد.
وی اضافه کرد: صدا و سیما باید با تهیه برنامه های مناسب در ایام پیش از سال نو و تعطیلات نوروز در زمینه پیشگیری و مقابله با سرقت به طور جدی اقدام کند.
آشناگر ادامه داد: در آستانه فرا رسیدن نوروز به منظور مقابله با هرگونه سرقت، ایست و بازرسی ها فعال تر و همچنین نظارت و کنترل بر مراکز خرید و تجاری باید تقویت شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین گفت: براساس آمارهای دریافت شده امسال هم در کاهش وقوع سرقت ها و هم کشف آنها، عملکرد خوبی را در سطح استان داشته ایم که این رویه باید تداوم یابد.
وی با اشاره به مصوبه پیشگیری از سرقت شورای عالی امنیت ملی در سه دوره کوتاه، میان و بلندمدت،اضافه کرد: تدوین این برنامه ها باید کمی دنبال شده و اعتبارات مربوط به آن نیز باید جذب شود.
معاوان سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین گفت: درباره سرقت از طلافروشی ها و بانک ها و یا سرقت های مسلحانه تجهیزات اولیه مانند دوربین در شناسایی و برخورد با سارقان بسیار مهم است و مدیران این اماکن باید نسبت به نصب تجهیزات کنترلی اقدام کنند در غیر این صورت باید مسئولیت های مربوطه را بپذیرند.
در این نشست نمایندگان نیروی انتظامی و فرمانداری های قزوین گزارشی از اقدامات خود در ایام پایان سال در حوزه مقابله با سرقت ارایه کردند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 872308
  • منبع: irna.ir
  • نسخه چاپی
  • نظرات
    2
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    از نظر من نصب دوربین و آلارم و هر چیز دیگه که نتونه سرقت را غیر ممکنه کنه و فقط احتمال شناسایی سارقین را در صورتیکه ماسک و کلاه نداشته باشند ممکن کنه یه نوع مدیریت ایضایی برای نگه داشتن جامعه در هوا تلقی میشه، چرا که وقتی میشه از سرقت پیشگیری کرد، چرا اجازه بدیم سرقت اتفاق بیفته و ما تازه بخوایم با تکیه بر تصاویر ضبط شده بگردیم و پیدا کنیم پرتقال فروش را؟ مگه پلیس وقت یا نیروی اضافی داره؟ یا اینکه دلش میخواد بگه اگر پلیس نباشه جامعه در امان نیست؟

    به هر حال حرفی که ایشون زده که آموزش مردم اساس پیشگیری است واقعا طلاست و ما سالهاست داریم به پلیس اینو میگیم ولی پلیس میگه اگر آموزش پیشگیری از سرقت بدیم یعنی جامعه امن نیست و اونوقت مردم میگن پس پلیس چیکاره است و همیشه اطلاع رسانی روشهای سرقت و روشهای پیشگیری از سرقت را مصداق تشویش اذهان تلقی میکنه که در واقع در این عصر دیگه قابل دفاع نیست چرا که وقتی پلیس اطلاع رسانی نکنه، مردم خودشون در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی میکنند و در اینجا فقط اعتماد مردم به پلیس از بین میره.

    ولی یک اشکال دیگه در این جمله که آموزش مردم اساس پیشگیری است وجود داره و اشکال اینه که درسته اطلاع رسانی روشهای سرقت و روشهای پیشگیری از اون میتونه درصدی از سرقتها را کم کنه ولی مهم اینه که عموما خود پلیس هم نمیدونه چطوری میتونه برای مثال از ورود سارقین به داخل اماکن پیشگیری کنه و در این راستا نصب دربهای ضد سرقت و قفل یا گاوصندوقهای قوی را توصیه میکنه که این خودش مردم را سر در گم میکنه چون اصلا درب ضد سرقت وجود خارجی نداره و قفل یا گاوصندوق قوی هم فقط یک عنوانه و هر کسی میتونه بگه درب من ضد سرقته و یا قفل و گاوصندوق من قویه در حالیکه نیست.

    برای پیشگیری از سرقت، فقط باید به مردم آموزش داد که اگر درب، قفل، حفاظ، پنجره، گاوصندوق، دوربین، دزدگیر یا هر چیز دیگری را برای غیر ممکن کردن سرقت خرید میکنند، از فروشنده ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بخوان و اگر فروشنده ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت نداد، حداقل بدونن که اون چیزی که برای غیر ممکن کردن سرقت دارن بهشون معرفی میکنن یه تقلب و دروغ بزرگه.

    پاسخ
  • ناشناس

    با توجه به تنوع گسترده سیستمها و تجهیزاتی که تحت عناوینی متقلبانه، از جمله ضد سرقت در بازار فروخته میشوند امکان آموزش مردم به منظور انتخاب صحیح سیستم یا تجهیزات غیر ممکن کننده سرقت وجود نخواهد داشت، لذا تنها روش ممکن، آگاه نمودن مردم از این موضوع است که هر سیستم یا تجهیزاتی از طرف فروشندگان به عنوان ضد سرقت معرفی و توصیه میگردد، میبایست به همراه ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت باشد و برای مثال بهانه هایی از جمله اتلاف وقت بیشتر سارق جهت سرقت یک دروغ بزرگ است که نباید به آن توجه کنند.

    پاسخ