به گزارش ایرنا، بهاره رحمانی روز دوشنبه در نشست ساماندهی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: از سال 78 ساماندهی کودکان خیابانی و کار در استان با هدف حمایت از حقوق کودکان کار، کاهش آسیب ها و ارتقا سطح زندگی برای این افراد مورد توجه قرار گرفته است.
وی یادآور شد: کودکان کار یا خیابانی از طریق دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، خود معرفی و یا از سوی مردم به دستگاه بهزیستی معرفی شده و خدمات حمایتی و اقامتی، بهداشتی و درمانی دریافت می کنند.
این مسئول گفت:11 دستگاه عضو طرح کاهش و کنترل کودکان خیابانی هستند ولی تاکنون تنها 2 دستگاه به سازمان بهزیستی در زمینه خدمات ارائه شده گزارش کار داده اند.
رحمانی خاطر نشان کرد: براساس برآوردها طی سال جاری 192 کودک کار در استان و در سال گذشته 181 کودک به اموری از قبیل واکسی،پادویی،اسپند فروشی،خرده فروشی،شیشه شویی مشغول بوده اند.
وی با اشاره به شناسایی مشکلات پیرامون ساماندهی کودکان کار،افزود: نبود فضای فیزیکی برای نگهداری، مشخص نبودن تکالیف و وضعیت همکاری دستگاه ها و کمبود اعتبارت استانی مانع امکان راه اندازی مراکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در شهرستان های استان شده است که در این خصوص باید چاره اندیشی شود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.