به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، محسن ادهمی افزود: سازمان های بیمه گر تجاری مکلف هستند 10 درصدی که بابت بیمه شخص ثالث از مردم دریافت می کنند را برای درمان رایگان مصدومان ترافیکی به طور مستقیم به حساب وزارت بهداشت واریز کنند.
وی، درباره رسیدگی به مصدومان ترافیکی گفت: تا حدود 13 سال قبل مصدومان تصادفی باید خودشان هزینه ها را پرداخت می‌ کردند و گاهی برسر پرداخت هزینه بین ضارب و مصدوم درگیری ایجاد می شد و مشکلات زیادی به وجود می آمد که این امر موجب می شد، مصدومان گاهی دقایق یا ساعت‌ ها روی زمین بمانند.
ادهمی ادامه داد: خوشبختانه براساس ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب ماده 37 قانون پنجم توسعه و همچنین ماده 30 قانون الحاق مقررات مالی دولت مقرر شد قسمتی از هزینه ‌ای که مردم و صاحبان خودروها بابت بیمه شخص ثالث می ‌پردازند، در این زمینه هزینه شود و هیچگونه هزینه ای در بیمارستان ها با تعرفه دولتی برای خدمات و تجهیزات درمانی از هیچ مصدوم ترافیکی اخذ نشود.
وی همچنین گفت: این موضوع یکی از دستاورد های مهم نظام سلامت کشور است که مورد توجه و تقدیر سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفت.
ادهمی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مصدومان ترافیکی بابت پرداخت هزینه های درمانی مشکلی ندارند و هزینه هایشان از طریق بیمه های تجاری که بیمه شخص ثالث صادر می کنند، دریافت می شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه در این مورد اخیرا مشکلاتی ایجاد شده است، چرا که درحال حاضر بیش از هشت هزار میلیارد ریال پولی که بیمه های تجاری از مردم دریافت کرده اند به صندوق وزارت بهداشت واریز نشده است.
مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین افزود:این امر موجب بروز ایجاد مشکلات عدیده در تامین کالا و خدمات برای بیمارستان ها شده است.
مرکز آموزشی، درمانی شهید رجایی تنها مرکز ترومای دولتی استان قزوین است که با 150 تخت فعال در بخش جراحی های عمومی، ارتوپدی و مغز و اعصاب، سوختگی، آی سی یو، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، فیزیوتراپی و داروخانه فعالیت می کند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.