در بخشی از این مطلب که به قلم حنانه خارکن نوشته شده یک روان شناس بالینی گفته است اشخاصی که به سلفی های فراوان گرایش دارند؛ می شود احتمال داد افرادی باشند که تمایل به دیده شدن دارند و یا افرادی باشند که رگه های خودشیفتگی در شخصیت آنها غالب است.
آزادی افزوده است : شخصیت های نمایشی و دوری گزین هم برای رسیدن به برخی خواسته های خود به این کار تمایل دارند. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند هم زیاد به سمت عکس سلفی می آیند. خیلی از افراد برای این که بتوانند توانمندی ها و حضورشان را در جمع مطرح کنند و تایید و توجه دیگران را به دست آورند؛ در حالت ها و موقعیت های مختلف اقدام به عکس گرفتن از خود می کنند و در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارند.
وی گفته است:البته افرادی هم هستند که صرفا به دلیل مد بودن عکس سلفی و برای عقب نماندن از این مد جهانی اقدام به گرفتن سلفی های فراوان می کنند.
آزادی با بیان اینکه البته سلفی گرفتن اگر از تعداد متعادل خارج نشود؛ اصلا ایراد و اشکالی ندارد افزوده است : یک عکس سلفی جدای این که می تواند لحظات خوب و پر خاطره را ثبت می کند؛ حتی می تواند با خلاقیت صاحب عکس یک پیام محبت آمیز و یا آموزشی را در برداشته باشد.
وی ادامه داده است می توان سلفی های هدف دار گرفت و انرژی خوب و پیام های مثبت را به اطرافیان منتقل کرد. حتی بعضی افراد با سلفی های خود باعث ایجاد رابطه شاد با کسانی شوند که امکان دیدار حضوری با آنها در آن لحظات فراهم نیست، اما بالا رفتن تعداد عکس های سلفی و اعتیاد به این امر نگران کننده است.
نویسنده این گزارش در پایان نوشته است به طور یقین افرادی که دارای هویت پخته هستند، هیچ گاه سلفی باز نمی شوند.
مینودر در این شماره گفت و گویی نیز با دکتر مصطفی نوروزی متخصص تغذیه و رژیم های درمانی داشته است که در تیتر آن به نقل از این متخصص نوشته است به پزشکان اینترنتی نه بگویید.
دکتر نوروزی در این مصاحبه گفته است متاسفانه این روزها مردم به راحتی به اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی که برای تناسب اندام و کاهش یا افزایش وزن وجود دارد، اعتماد می کنند و دلیل اصلی هم این است که دوست دارند با عجله و به سرعت به خواسته خود برسند غافل از اینکه اگر رژیمی استانداردهای مورد نظر را نداشته باشد، عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و از طرفی هر چقدر زمان از حالت استاندارد خود فاصله بگیرد، تهدیدات آن برای سلامت بیشتر خواهد شد.
طرح بازآفرینی شهری؛ راهی به سوی توسعه پایدار عنوان گزارش دیگری از این هفته نامه است که با قلم آذین دادگر به سهم بیشتر مشارکت نسبت به تغییرات کالبدی در طرح بازآفرینی شهری پرداخته است.
مینودر همچنین در این شماره به مناسبت روز پرستار گزارشی را با تیتر روی دیگر چهره زیبای پرستاری برخورد پرمهر با همراهان بیمار به قلم مرضیه اردکانی نوشته است.
هفته نامه مینودر همچنین در مطلب دیگری با تیتر بمب ساعتی در زباله های شهر نگاهی به وضعیت امحای پسماندهای الکتریکی داشته است.
سخنان حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات در قزوین، کمبود کارشناس امور اراضی در قزوین به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی از دیگر عناوین شماره جدید هفته نامه مینودر است.
هفته نامه مینودر نشریه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی استان قزوین است که به سردبیری عاطفه مشایخ منتشر می شود.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.