در بخشی از این مطلب نوشته شده است: اکوسیستم باغ‌های سنتی شهر قزوین با قدمت بیش از هزار سال درگذشته قریب بر 4200هکتار وسعت داشته، به ‌طوری که حصاری سبز دورتا دور شهر را فراگرفته‌بود و همزمان با تحولات شهرنشینی رفته رفته از وسعت این حصار سبز کاسته شد تا جایی که امروز در شمال قزوین، باغستانی برجا نمانده‌ است.
داوران در این گفت و گو گفته است نه تنها روند تخریب باغستان سنتی متوقف نشده، بلکه سرعت آن نیز کاهش نیافته ‌است.
وی که دکترای مدیریت برنامه ریزی شهری دارد، تاکید می‌کند هیچ اراده‌ای برای تدوین برنامه با محوریت تامین آب پایدار و حفاظت و بهره‌برداری باغ‌ها وجود ندارد.
داوران ادامه داد: متاسفانه گاهی به جای ارائه برنامه مشخص، به نهادهای مدنی که بدون چشمداشت فعالیت می‌کنند، با بی‌مهری و زدن برچسب، شعار زده، بی‌خبر از مشکلات باغستان و باغداران حمله می‌کنند اما این دوستان بهتر است تخصص و برنامه و میزان دلسوزی خود را برای احیا، حفاظت و بهره‌ برداری وفق توسعه پایدار ارایه کنند و در عمل نشان بدهند که برنامه مدون عملی در دستور کار دارند.
قزوین چشم انتظار بهارستان نشینان عنوان مطلب دیگری از این هفته نامه است که به کاهش سهم استان قزوین از بودجه97 پرداخته و نوشته است درپی کاهش 30درصدی بودجه عمرانی و جاری کشور در سال97 که می‌تواند شتاب اجرای کارها را در سال آینده کاهش دهد، سهم قزوین هم بهتر از یکی مانده آخر در بین 32استان نشد.
تیتر اصلی این شماره هفته نامه فروردین امروز هم در مطلبی با عنوان سقف سیاست در قزوین وضعیت شورای اصلاح طلبان استان قزوین را مورد بررسی قرار داده است.
فرهاد درویشی از فعالان اصلاح طلب استان و استاد دانشگاه در گفت و گو با فروردین امروز گفته است در شورای اصلاح‌طلبان استان این‌طور نیست که یک فرمان صادر شود و همه از آن تبعیت کنند اما برای بررسی علل اختلاف نظرها در بدنه شورا باید آسیب‌شناسی شود.
جواد قربانی آتانی، مدرس دانشگاه و روزنامه نگار نیز درباره همین موضوع گفته است: نخبگان قزوین به علت کوتاه بودن سقف پیشرفت های سیاسی-اجتماعی میل وافری به کوچ به مرکز دارند و همین عامل نیز سبب می شود که عرصه شهر برای نخبه نمایان خالی شود و از آنجا که حیطه فضای انتخابی در استان آنچنان فراخ نیست، برخورد میان این نخبه نمایان نیز طبیعی است.
بررسی حوادث ناشی از کار در قزوین با تیتر مرگ 14کارگر قزوینی در هشت ماه، دستگیری 40نفر در حوادث قزوین و ثبت لحظه های بی بازگشت از دیگر عناوین شماره جدید هفته نامه فروردین امروز است.
هفته نامه فروردین امروز با مشی اصلاح طلبی به مدیر مسئولی امیر رجبی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.