به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد مسکن قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار با محمد همتیان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ساختمان این اداره ‌کل با اشاره به وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه و تشابه ظاهری حوادثی نظیر آن با وعده الهی و پایان دنیا،افزود: اعمال خیر تنها نجات‌دهنده انسان در روز موعود است و همه باید به امور خیر توجه داشته باشند.
وی با ذکر تشابه خرابی های زلزله منطقه گیلان غرب با ویرانی های این منطقه در زمان جنگ،اظهار داشت: زلزله می تواند فرصتی برای توسعه و آبادانی منطقه باشد و باید از آن درس گرفت.
امام جمعه قزوین افزود: روحیه بالای مردم در زمان جنگ بسیار مایه نشاط و امید به آینده بود و رمز پیروزی مردم را باید سلاح ایمان دانست.
وی با تاکید بر حرکت مدون برای آبادانی و بازسازی منطقه زلزله زده گیلان غرب،اظهار کرد: شما باید پیام آور محبت و مهربانی و اقتدار رهبری در بین مردم گیلان غرب باشید.

** 220 واحد در منطقه زلزله زده گیلان غرب آواربرداری شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار با اشاره به ارائه خدمات این اداره‌کل به زلزله‌زدگان غرب کشور افزود: اداره‌کل بنیاد مسکن استان در منطقه گیلان غرب برای بازسازی 202 روستا و شهر اقدام کرده است.
محمد همتیان ادامه داد: 15 روستای بالای 50 درصد در منطقه گیلان غرب تخریب شده که برای بازسازی آنها وارد عمل شده و از ستادهای معین پیشرو در پی‌کنی، اجرای شناژ و فوندانسیون بوده ایم.
وی اضافه کرد: تاکنون طی ارزیابی‌های به عمل آمده در منطقه گیلانغرب، در مجموع 128 روستا شامل چهار هزار و 73 واحد شهری و روستایی از نوع احداثی و هشت هزار و 792 واحد از نوع تعمیری شهری و روستایی مورد کارشناسی قرار گرفته است.
همتیان اضافه کرد: تاکنون سه هزار پرونده برای معرفی به بانک‌های عامل و دریافت تسهیلات تکمیل شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین تصریح کرد: در مجموع 12 هزار و 865 واحد شهری و روستایی مورد ارزیابی، کارشناسی قرار گرفته و میزان خسارت آنها برآورد شده است.
زلزله 7.2 ریشتری شامگاه 21 آبان امسال در استان کرمانشاه موجب کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان و آسیب دیدگی منازل شهروندان منطقه شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.