به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: بین 12 و 17ربیع الاول که دو تاریخ مورد نظر اهل سنت و شیعه در میلاد آخرین پیامبر خداوند است را امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نام گذاری کردند تا موجب اتحاد و همدلی بین مسلمانان اهل سنت و شیعه در جهان باشد.
وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) در میان تمام پیامبران خداوند یک تفاوت دارد و آن اینکه بر خلاف سایر انبیاء که محدود در یک جغرافیا و زمان خاص بودند ایشان رحمتی برای عالمیان تا قیامت است به طوری که بشارت رسالت ایشان در کتاب سایر انبیاء پیشین به انسان ها رسیده بود.
آیت الله عابدینی ادامه داد: قبل ازپیامبر اسلام ( ص ) تمام عالم منتظر او بود همچون دوران ما که در انتظار ظهور حضرت صاحب الزمان( عج) هستیم.
وی درباره هفته وحدت گفت:به فرموده قرآن کریم تجلی وحدت انسانها در توسل تمام آنان به ریسمان الهی یعنی همان قرآن و خاندان عصمت و طهارت( ع ) است.
خطیب جمعه قزوین، حضور در نماز جمعه و نیز کمک های مردم به زلزله زدگان کرمانشاه را از نمادهای وحدت معرفی کرد و گفت:این نعمت خداوند است که مردم ما با بخشش اموال خود به حمایت از همنوعان خود برمی خیزند.
وی ادامه داد:امروز تمام سرمایه گذاری دشمن برای از بین بردن وحدت مسلمانان است و داعش را نیز با هدف اختلافات مذهبی برای همین منظور به پا کردند اما سرشان به سنگ خورد.
وی اضافه کرد: یکی از عرصه های وحدت، مبارزه با مفاسد اخلاقی است که مصادیق آن در رشوه، پارتی بازی ، ثروت اندوزی ، غیبت، تهمت، تجسس و ظلم، فساد و اختلاس است.
آیتالله عابدینی خاطرنشان کرد:عرصه دیگری که وحدت را تقویت می کند در ملاقات مومنان، اطاعت از رهبری، تعظیم شعائر الهی و دغدغه مندی نسبت به مسلمانان تعریف می شود.
وی افزود:هم اکنون آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین شرایط جسمی خوبی ندارد اما رژیم سفاک و وابسته به استکبار در این کشور نمی گذارد وی درمان شود و ما مسلمانان خواهان وحدت، باید نسبت به چنین اتفاقاتی دغدغه داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از خطبه های خود در آستانه روز جهانی معلولان گفت:معلولیت محدودیت نیست و خداوند اگر از روی حکمتی بخشی از توان معلولان را گرفته به طور قطع نعمت دیگری را به آنان ارزانی داشته است.
وی با تاکید بر تامین امکانات لازم برای معلولان گفت: خوشبختانه در استان قزوین به دست افراد نیک اندیشی در شهر برخی امکانات شغلی برای جامعه معلولان ایجاد شده که در کشور نمونه است.
امام جمعه قزوین همچنین، رسیدن سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس،رحلت آیت الله بها الدینی و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی را تسلیت گفت.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.