بازدید از موزه مردم شناسی حمام قجر به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) در روزهفتم آذر ماه رایگان اعلام شده است.

به گزارش ایلنا قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ امروز بازدید از گرمابه قجر رایگان بوده و چهار راهنما و یک مترجم از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در موزه مردم شناسی قجر مستقر هستند تا این موزه را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می کنند.

موزه مردم شناسی قجر قزوین از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین‌ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر نیز شش شغل حجامت، مکتب‌ خانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

گردشگران از هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به سایت https://qajarmuseum.com بلیت بازدید موزه مردم شناسی قجر را با ۲۰ درصد تخفیف به صورت آنلاین تهیه کنند.

حمام قجر یکی از کهن‌ترین و بزرگترین گرمابه‌های قزوین است که در سال ۱۰۵۷ هجری قمری از سوی امیرگونه خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبید زاکان فعلی این شهر بنام حمام شاهی ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.