رئیس کمیسیون شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: در راستای بومی‌سازی اجرای پروژه‌ها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود از مهندسان سطح شهر،‌ تشکیل کارگروه تخصصی عمران، معماری و شهرسازی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید دقیقی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر قزوین در جلسه مشترک کمیسیون های تخصصی شهرسازی و معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان که در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیل شده بود، گفت: در راستای بومی‌سازی اجرای پروژه‌ها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود از مهندسان سطح شهر،‌ تشکیل کارگروه تخصصی عمران، معماری و شهرسازی ضروری است. 

وی افزود: توجه به چالاک‌سازی مدیریت شهری اگر چه مهم است اما نباید از آن به عنوان تعدیل نیرو استفاده کرد.

لزوم همفکری نظام مهندسی و شورای شهر در پروژه‌های شهری

عباس وثیق‌نیا رییس هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان نیز در این جلسه اظهار داشت: علیرغم جوسازی‌‌ها زلزله نشان داد در پروژه‌های که مهندسان حضور دارند درصدد تخریب بسیار پایین‌تر از ساختمان‌های دیگر است

وی افزود: اینکه دو پلاک مسکونی در کنار هم قرار دارند و یکی کاملا ویران شده و یکی سرپا مانده نشانگر لزوم توجه به هشدارهای مهندسی است. 

شهرداری نظارت نمای ساختمان را در اولویت کار خود قرار دهد

عقیل امامقلی عضو معمار هیات مدیره نظام مهندسی نیز با تاکید بر ضرورت توجه به مساله نظارت نماهای ساختمانی توسط معماران تصریح کرد: زلزله کرمانشاه نشان داد اگر مهندسان در مرحله نماسازی بر پروژه نظارت داشتند ابعاد فاجعه کمتر از این بود لذا از شهرداری می‌خواهم به ضرورت نظارت نما توسط مهندسان توجه بیشتری نماید.

وی تاکید کرد: متاسفانه در دوره‌های قبلی شورا کسانی بودند که مانع از توزیع نظارت مهندسی در قزوین و باعث افزایش رانت در شهرداری شده‌اند لذا با انتخاب لیست امید شورا انتظار داریم قزوین هم به ۲۵ شهری بپیوندد که در آن نظارت مهندسی ساماندهی شده است.

عضو معمار هیات مدیره نظام مهندسی اضافه کرد: با این سازوکار ارتباط دلالان برای فرستادن دستور تهیه نقشه‌ها به دفاتر خاص کاهش خواهد یافت.

بر اساس قانون مهندسان کارمند شهرداری نباید در قزوین کار بگیرند

سمیرا قانعی عضو علی‌البدل هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان نیز در تشریح این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس مبحث دو مقررات ملی ساختمان کارمندان شهرداری نباید در حوطه محل خدمت خود فعالیت خصوصی داشته باشند و این مساله برای کاهش رانت‌هاست در حالی که در حال حاضر اکثر پروژه‌ها توسط کارمندان شهرداری طراحی، نظارت و اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.