به گزارش ایرنا، علی پرزحمت شامگاه چهارشنبه در نشست استاندار قزوین با صادرکنندگان نمونه استان افزود: میزان وزن کالاهای صادراتی استان در این مدت به خارج از کشور 330 هزار تن بوده است.
وی اظهار کرد: در راستای دستیابی به میزان دقیق و واقعی صادرات کالاهای استان به خارج از کشور با بررسی آمار گمرکات کشور موفق به شناسایی 193 واحد صادر کننده شده ایم.
پرزحمت در ادامه گفت: مهم ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت شامل انواع پلاستیک و نایلون های رولی، انواع شوینده ها، مواد غذایی شامل چیپس ،سیب زمینی سرخ شده نیمه آماده ،کاشی و سرامیک، کابل، مفتول های مسی، مشتقات نفتی ، انواع شیشه، پارافین،رزین ، موکت و کشمش بوده است.
وی با اشاره به کشورهای هدف صادراتی استان قزوین در این مدت گفت: عمده کشورهای مقصد صادراتی استان شامل عراق، ترکیه ، افغانستان، پاکستان ، ترکمنستان، امارات، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان بوده اند.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قزوین ادامه داد: با توجه به هدف گذاری 396 میلیون دلاری توسط سازمان تجارت و توسعه ایران برای قزوین، با صادرات 255 میلیون دلار از محل گمرک استان قزوین تاکنون 64 درصد از این هدفگذاری محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد با احتساب میزان صادرات صورت گرفته کالاهای استان از سایر گمرکات کشور تاکنون 88 درصد از هدف گذاری یاد شده محقق شده است.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.