به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین دکتر بهزاد ولی زاده افزود: سایر موارد مسمومیت ناشی از سموم دفع آفات نباتی با چهار نفر و سم علف کش یک نفر بوده است.
وی اضافه کرد: تعداد کل فوتی های ناشی از مسمومیت در مدت مشابه سال قبل، 22 نفر بوده که با احتساب 24 نفرامسال 9 درصد افزایش داشته است.
ولی زاده ادامه داد: بیشترین عامل افزایش مرگ و میر مسمومیت با قرص برنج است که در مقایسه با هفت نفر سال 95، حدود 71 در صد افزایش داشته و این موضوع با توجه به ممنوعیت عرضه این قرص، ضرورت توجه و کنترل بیشتر از پیش را نشان می دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی قزوین همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گازسوز هشدار داد و افزود: متاسفانه هر ساله شاهد مرگ های خاموش ناشی از گازگرفتگی در استان هستیم که با رعایت نکات ایمنی می توان از وقوع این مرگ ها پیشگیری کرد.
ولی زاده افزود: معمولا با شروع فصول سرد سال و استفاده از وسایل گرمایشی میزان مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی نیز افزایش می یابد و لازم است که قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی از باز بودن مسیر دودکشها اطمینان حاصل کرده و تمام نکات ایمنی را رعایت کرد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.