حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین افزود: ارتباطات همه ما به لحاظ رسالت ایمانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را رسانه ها میسر می سازند و از این رو جایگاه خبر و خبررسانی همیشه برای جامعه ما مهم بوده است.
وی با اشاره به اینکه وقتی به موضوع خاصی برخورد می کنیم بهترین راه مراجعه به قرآن است تا ببینیم که خداوند به آن چقدر بهاء داده، ادامه داد: با توجه به اینکه تفسیر ویژه ای به نام تفسیر رسانه ای از قرآن ترسیم شده به همین خاطر همیشه معتقد بوده ایم که خبرگزاری ها و خبرنگاران باید حداقل یک دوره قرآن را خوانده و تفسیر آن را بیاموزند.
امام جمعه قزوین در ادامه، بنیانگذار رسانه را انبیاء الهی و خاتم آنها، پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و یادآور شد: آن حضرت کار خبررسانی به معنای واقعی را در غدیر خم به همه انسان های عالم نشان دادند تا جایی که درخواست کردند تا آن واقعه توسط افراد به نسل های آینده منتقل شود.
وی اضافه کرد: در بحث تاثیرگذاری خبر نیز بستگی دارد رسانه ها تا چه حد بخواهند با خدا همراه باشند یعنی اینکه وقتی رسانه در بخش مشکلات و دردهای جامعه بخواهد ورود پیدا کند، اگر برای رضای خدا و مردم وارد عمل شود جز اجر و ثواب اخروی چیزی برای آنها به جا نخواهد ماند.
وی افزود: در واقع کار خبر و خبررسانی را باید از امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) بیاموزیم چرا که آنان با بیان جزئیات واقعه عاشورا نگذاشتند تا قطره ای از خون شهدای آن واقعه از بین برود.
علی حیدر شاه حسینی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین گزارشی از وضعیت این رسانه ارائه کرد و به بیان راهکارهای توسعه همکاری ایرنا با نهاد نماز جمعه پرداخت .
8054/ 6012 خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.