حسین آذربایجانی نویسنده این یادداشت با تعریفی از زمین سوخته به عنوان راهبرد نظامی غیر انسانی که در آن، رقیب شکست خورده در حال عقب نشینی تمام منابع موجود و در دسترس را به آتش می کشد و یا بخش وسیعی از منطقه را به صورت کور و بی برنامه مین ریزی می کند تا حریف پیروز را در باتلاق عدم دسترسی به منابع و میدان مین های نامنظم زمین گیر کند اقدام برخی از مدعیان اصول گرایی را نیز در خط همین راهبرد معرفی کرده است.
وی در بخشی از این یادداشت نوشته است برخی از مدعیان اصول گرایی در سال های اخیر نشان دادند به راهبرد زمین سوخته در سیاست و مدیریت هم اعتقاد دارند و هرجایی که بدانند در حال از دست دادن قدرت و موقعیت هستند، با سوزاندن و پیش خور کردن منابع و گیرانداختن مدیر بعدی در باتلاق بدهی های سنگین و طرح های بغرنج، عملا رقیب را دچار مشکلات پیچیده و فراوانی می کنند.هرچند این زمین سوخته باعث دشواری برای مردم و هدر دادن کرور کرور بیت المال شود، اما چون به رقیب ضربه می زند، هنوز هم آن را بی هیچ ملاحظه ای در همه جا اجرا می کنند.
نگارنده این یادداشت در ادامه، استخدام بی رویه و تبدیل وضعیت یک شبه در شهرداری قزوین و آغاز اجرای پروژه های سنگین و پرهزینه و کم بازده در اواخر دوره مسئولیت شهردار سابق به گونه ای که مدیریت جدید نه می تواند پروژه بزرگ و نیمه کاره و فاقد توجیه اقتصادی و عقلانی را تعطیل کند و نه می تواند اندک بودجه موجود را در چاه ویل و پر نشدنی این پروژه کم بازده و فاقد توجیه بریزد را از جمله مواردی دانسته که در سیاق همین راهبرد زمین سوخته تعریف می شود.
این یادداشت در ادامه نیز به طور ویژه به ابهامات پل طبقاتی امام رضا(ع) و سوال و جواب اعضای شورای پنجم شهر با علمی معاون شهردار پرداخته است.
نماینده ای که نطق خود را پاره کرد، اختلاف احمدی نژاد با برادرش بر سر چه بود؟، 90درصد مربیان سوارکاری معتادند، 200میلیون تومان هزینه هر تحقیق و تفحص از دیگر عناوین ستون محرمانه نیست این هفته تابان است.
هفته نامه تابان به مدیر مسئولی محمد علیخانی با مشی سیاسی اصلاح طلبی روز های یک شنبه هر هفته بر روی پیشخوان کیوسک های مطبوعاتی سطح شهر قزوین قرار می گیرد.
استان قزوین دارای 101 رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.