به گزارش ایرنا، عباس آقا علیخانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مورد مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده که در پی آن 21 نفر مشغول فعالیت شده اند.
وی اظهارکرد: از این میزان مجوز صادر شده در بخش مشاغل خانگی 6 مورد به صورت مستقل در زمینه شیرینی پزی سنتی و خانگی،پرورش قارچ خوراکی،بسته بندی حبوبات،تولید محصولات زراعی،گیاهان زینتی و نهال در گلخانه های کوچک خانگی بوده که بر اساس آن 11 نفر اشتغالزایی ایجادشد.
علیخانی تصریح کرد: همچنین 2 مورد مجوز به صورت پشتیبان و معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات به مبلغ 500میلیون ریال در زمینه پرورش قارچ خوراکی و شیرینی پزی سنتی صادر شده که بر اساس آن 10نفر مشغول فعالیت شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: کسب و کار خانگی به مشاغلی گفته می شود که با عضویت اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار مجاز بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد.
علیخانی،استفاده از فضاهای محدود که دارای شرایط خاصی نبوده،استفاده از مواد اولیه در دسترس،ابزار و تکنولوژی ساده،نیاز به سرمایه گذاری محدود،امکان انجام کار به صورت پاره وقت،توسعه فرهنگ کار خانواده،ایجاد توازن در مسئولیت خانوادگی زنان، مهارت مبتنی بر آموزش سینه به سینه،تبلیغ و انتشار فرهنگ بومی را از مهم ترین مزایای طرح مشاغل خانگی برشمرد.
وی در پایان گفت: حمایت همه جانبه از اینگونه مشاغل می تواند در راستای تولید و اشتغال،کمک به معیشت خانوار ها، ایجاد فرصت های شغلی و کنترل مهاجرت از روستا به شهر موثر باشد.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.