علی خدایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوب قزوین در حوزه حمل و نقل ریلی، این استان به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح TOD انتخاب شده است.
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور اضافه کرد: همکاری بسیار نزدیکی که دستگاه‌های اجرایی استان، استاندار قزوین و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دارند موجب شد قزوین برای اجرای این طرح به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شود.
وی افزود: طرح TOD که در واقع اجرای راه‌آهن پیشرفته می باشد از سال‌ها قبل در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اجرایی شده و با استقبال بسیاری از شهروندان مواجه بوده است.
خدایی افزود: در این نوع راه‌آهن پیشرفته خدمات مختلف که مورد نیاز شهروندان می باشد، در مسیر راه به آنان ارائه می‌شود و این امر در کاهش تردد درون شهری مسافران و شهروندان اثرگذار است.
وی اضافه کرد: در راه‌آهن TOD مسافران می‌توانند تمام خدمات مورد نیاز خود را در طول سفر تهیه کنند و بستری فراهم می‌شود تا امکان انتخاب بین وسایل نقلیه عمومی و حمل و نقل ریلی برای مردم و سایر نیازمندی های مسافران از قبیل اسکان،هتل،بی آرتی،مراکز تجاری فراهم شود.
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور با اشاره به گردشگر پذیربودن استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور به شمار می‌رود و با توجه به حجم بالای مسافرانی که وارد این استان می‌شوند اجرای طرح TOD در رفاه حال مسافران و دسترسی‌های آسان‌تر آنان به مناطق گردشگری نقش مهمی ایفا می‌کند.
خدایی ادامه داد: کارگروه لازم برای اجرای طرح در استان قزوین تشکیل شده است و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی صنعت حمل و نقل ریلی کشور آمادگی لازم برای اجرای طرحTOD را در استان قزوین با مشارکت دستگاه های متولی استان دارد.
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور بیان کرد: در مسیر این خط ریلی مراکز تجاری، رستوان و سایر خدمات رفاهی در نظر گرفته شده است تا از این طریق نیازهای رفاهی مسافران به بهترین شکل ممکن و بدون اینکه لازم باشد وارد مراکز خرید داخل شهر شوند، تامین شود.
طرح TOD رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است و بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.