به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان استان قزوین که با دستور کار هماهنگی برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی-اسلامی برگزار شد،افزود: مهم ترین ماموریت کارگروه ساماندهی مد و لباس به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و جلب مشارکت طراحان مد و لباس در زمینه کاربردی‌سازی مد و لباس اسلامی-ایرانی، ورود کالای تولید ملی به سبد خانوار و حمایت از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان است.
وی، لباس اسلامی را نشانگر فرهنگ اصیل ایرانی دانست و اظهار داشت: یکی از هدف های اصلی این کمیته فرهنگ سازی میان مردم است.
بیدخام تاکید کرد: وقتی جامعه متدین ما نسبت به پوشش بانوان نقد دارد که در برخی موارد وارد است به جای رفتارهای سلیقه ای و تذکرها، باید به جامعه هدف خود ایده بدهیم که این مهم، در نمایشگاه های مد و لباس اتفاق می افتد.
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان و خانواده افزود: خروجی نمایشگاه های عفاف و حجاب با آثار بر گزیده باید به تولید انبوه برسد و لازم است اصناف در این خصوص ورود پیدا کرده و همکاری داشته باشند.
وی،حضور صنعتگران بانو در نمایشگاه عفاف و حجاب را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: وجود ارتباط بین صنعت پوشاک و این نمایشگاه ها مستلزم این است که مد و لباس در ایران تبدیل به صنعت شود و این عزم همگانی تمام دستگاه های مرتبط را می طلبد.
بیدخام تاکید کرد: از همه طراحان لباس اسلامی و کسانی که متناسب با ذائقه نسل جوان ما طراحی می‌کنند باید حمایت ‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه،افزود: این حرکت فرهنگی با شعار مهارت در تحکیم بنیان خانواده در راستای توانمندسازی بانوان خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی بازارچه معرفی توانمندی های بانوان استان، افزود: بازارچه توانمندی زنان در راستای رونق اشتغال و حفظ کرامت انسانی دایر خواهد بود که باید مورد توجه همه قرار بگیرد.
بیدخام در پایان خاطرنشان کرد: امروز ایجاد فرصت های شغلی جدید، خدمت به کشور و ایجاد کارآفرینی تنها وظیفه افراد خاص و محدود نیست بلکه همه باید در این حوزه تلاش کنند و شرایطی مهیا شود که زنان توانمندی های خود را ارائه کنند.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.