به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در آئین گرامیداشت روز دهیار که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: توجه به رونق گردشگری در روستاها را باید تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح این مناطق بدانیم.
وی در ادامه بر شناسایی ظرفیت های گردشگری در روستاها توسط دهیاران تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم و تحقق آن به اشتغال و اقتصاد روستاها کمک قابل توجهی می کند.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود از تلاش دهیاران برای جلب مشارکت مردم در پای صندوق های رای و کمک به برگزاری مطلوب انتخابات در روستاها قدردانی کرد و گفت: هرجا کارها به دهیاران سپرده شده است، آنها با کمترین هزینه و به بهترین شکل آنرا انجام دهند.
استاندار قزوین گفت: با وجود هجمه های ناجوانمردانه ای که عده ای به دلایل رسیدن به مطامع سیاسی خود به دهیاران و نیروهای خدوم در زمان انتخابات وارد کردند، این عده به عنوان نمایندگان دولت در روستاها از انجام وظائف خود کوتاهی نکرده و در مسیر اجرای قانون حرکت کردند.
همتی از دهیاران به عنوان بازوان اجرایی دولت در روستاها نام برد و گفت: دهیاران در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارند.
وی در ادامه از دهیاران خواست برای رشد و توسعه روستاها با مطالعه دقیق توانمندیهای روستایی در عرصه های مختلف کشاورزی، گردشگری و اشتغال اقدام کنند و با شناسایی تهدیدها و فرصت ها در تدوین سند توسعه روستایی خود بکوشند و برنامه های چشم انداز پنج ساله اقدام کنند.
استاندار قزوین در ادامه از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا به رفع نیازهای روستائیان و مشکلات آنها توجه داشته باشند و با اختصاص نماینده ای موظف به همکاری و پاسخگویی به دهیاران باشند.
همتی در پایان بر توجه دهیاران به حفظ محیط پاکیزه روستا و توجه به محیط زیست و ساماندهی مناسب پسماند در این مناطق و تلاش آنها برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستائیان تاکید کرد.
در پایان این نشست از پنج دهیار نمونه که طرح اقتصادی در روستاهای خود ارائه کرده اند تقدیر شد.
در استان قزوین 842 روستا وجود دارد که 550 مورد آنها دارای دهیاری هستند.
6104*3013
خبرنگار :ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.