سید قاسم قوامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفتر با هدف شناسایی استعدادهای جوانان علاقه مند مساجد در عرصه تئاتر و هدایت و آموزش فعالان و آشناسازی مردم با ظرفیت های هنری تئاتر ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: دفتر تئاتر مردمی به منظور برقراری ارتباط با مردم و به عنوان هنری در خدمت مردم هم اکنون در قالب یک ایده و الگو در تعدادی از استان ها تشکیل شده و خروجی تولیدات آن نیز در قالب جشنواره های سالانه و با معرفی آثار برتر در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.
قوامی ادامه داد: دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد با استقرار در حوزه هنری قزوین و با هماهنگی با مساجد استان تمام فعالیت های نمایشی و تئاتر را ساماندهی و حمایت خواهد کرد.
وی از برگزاری مراسم افتتاح رسمی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد 20 خرداد ماه جاری در مسجد النبی (ص) با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خبر داد و افزود:در بخشی از این مراسم نیز تکریم و تقدیر از چهار تن از برگزیدگان هنرهای نمایشی قزوین در جشنواره های ملی و بین المللی انجام خواهد شد.
کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین افزود: تئاتر مردمی بچه های مسجد پیش از این نیز فعال بود اما در طول چند سال اخیر دچار فترت شد تا اینکه با ابتکار مرکز هنرهای نمایشی دوباره فعالیت خود را در استان های کشور از سر گرفت.
حوزه هنری با ایجاد دفاتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان ها به دنبال احیای فعالیت های مسجدی در این هنر نمایشی است.
در این راستا تاکنون حدود200هنرمند در قزوین شناسایی شده اند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.