مریم بیدخام روز دوشنبه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام راحل به عنوان بنیان گذار نظام مقدس انقلاب اسلامی که در واقع یک انقلاب فرهنگی است،نقش و تاثیر شگرفی در جهت تفسیر جایگاه حقیقی زن در عصر نو داشته‌اند.
وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) بر حفظ عفت و پاکدامنی زنان تاکید فراوانی داشتند و از سوی دیگر در خصوص حضور زنان با حجاب اسلامی در صحنه های اجتماعی هیچ مانعی متصور نبودند.
بیدخام اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) سبب شد زنان جایگاه حقیقی خود را پیدا کرده و دیگر ابزاری در دست افراد سودجو و منفعت طلب نباشند.
وی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، تصریح کرد: امام راحل با این سخن علاوه بر تبیین شان اجتماعی زن، او را تربیت کننده و پرورش دهنده انسانهایی می‌داند که کمالات عالیه را طی می‌کنند.
بیدخام با اشاره به وصیت نامه الهی سیاسی امام راحل، ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش اشاره دارند ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‏های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان، در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند که این نشاهنده دیدگاه ایشان در خصوص میزان مشارکت و برابری حقوق بانوان با مردان در عرصه های اجتماعی است.
وی اضافه کرد: امام (ره) بر این عقیده بودند که یک زن مسلمان در تمام عرصه ها می تواند به ایفای نقش سازنده بپردازد و در این زمینه جامعه می تواند بهره های فراوانی از حضور این قشر ببرد.
این مسئول با اشاره به اینکه امام راحل، اسلام را بدرستی شناخت و آن را به جامعه عرضه کرد،اظهار داشت: اندیشه های امام خمینی (ره) در مورد بانوان ناشی از عمق بینش ایشان از دستورات و آموزه های انسان ساز اسلام است.
وی با اشاره به اینکه زنان باید با تامل و مطالعه آثار و اندیشه های امام خمینی(ره) دین خود را به ایشان ادا کنند،اضافه کرد: زنان نقش بسزایی در شکل گیری و تداوم انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و این مساله بر فردی پوشیده نیست.
بیدخام مطالبه‌گری را یکی از ویژگی‌های زنان دانست و در پایان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) نگاهی ویژه به حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی داشته است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.