به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در پنجمین نشست هماهنگی برگزاری اجلاس بین المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی در قزوین، اظهار کرد: این اجلاس بهترین فرصت برای شناساندن هرچه بیشتر شهر تاریخی، فرهنگی و صنعتی قزوین به دنیا است.
وی اظهارکرد: باید با همه توان تلاش کنیم تا اجلاس مجمع جهانی شهرهای اسلامی که با محوریت قزوین شکل گرفته را با کیفیت مطلوب و بالا برگزار نماییم.
استاندار قزوین، میزبانی این رویداد را کمک به رونق صنعت گردشگری استان دانست و گفت: با توجه به برگزاری این اجلاس و سفر میهمانان داخلی و خارجی به قزوین، می توان زمینه تحقق شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال را در استان با محوریت صنعت گردشگری مورد پیگیری قرار داد.
همتی اظهار داشت: برای برگزاری این اجلاس از تمام دستگاه های مرتبط انتظار می رود همه همت و کوشش خود را به کار بندند تا بتوانیم با استقبال خوب و میزبانی مناسب، معرف شایسته ای برای کهن شهر قزوین در عرصه داخلی و بین المللی باشیم.
استاندار قزوین تاکید کرد: مسائل مربوط به کیفیت پذیرایی و تشریفات، جابجایی و انتقال میهمانان، تامین امنیت و برگزاری کیفی برنامه های اجلاس بسیار مهم است و هیچ گونه قصور و کوتاهی در این مورد پذیرفتی نیست، چرا که این رویداد یک فرصت طلایی برای معرفی شهر قزوین محسوب می شود.
همتی در ادامه گفت: حضور 700 میهمان داخلی و خارجی در اجلاس شهرهای اسلامی، نشانگر اهمیت بالای این رویداد بین المللی است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید تا هنگام برگزاری این اجلاس، به بهسازی و فضاسازی ورودی ها و خروجی های شهر نیز توجه شود.
وی در پایان گفت: قزوین با میزبانی چنین رویدادهایی می تواند توانایی خود را در زمینه برگزاری اجلاس های بین المللی به تمام کشور نشان دهد.
مجمع جهانی شهرهای اسلامی دوم اردیبهشت ماه امسال به مدت یک روز به میزبانی قزوین برگزار می شود.
500 میهمان خارجی شامل سفرا و شهرداران 10 کشور اسلامی از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، فلسطین، بنگلادش و ترکیه و 200 میهمان و شخصیت برجسته داخلی و شهرداران شهرهای بالای 500 هزار نفر کشور به همراه روسای شوراهای اسلامی آنها در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.