به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان، افزود: فرمانداران،مدیران دستگاه ها و کارکنان استانداری باید بیش از گذشته تلاش کنند و با یک دست کارهای مربوط به مسائل صنعتی،کشاورزی و گردشگری را پیش برده و با دست دیگر خود در امر برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات شورای های اسلامی و ریاست جمهوری بکوشند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کارهای بسیار موثری در حوزه تولید استان صورت گرفته است،اضافه کرد: با شناسایی مشکلات حوزه صنعت و کشاورزی قزوین، پیشنهادها و راهکارهایی را برای رفع آنها آماده ارائه به معاون اول رئیس جمهوری کرده ایم تا در دستور کار نشست های اقتصاد مقاومتی دولت قرار گیرد.
استاندار قزوین در ادامه حمایت از طرح های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت 40 درصد به بالا را یکی از سیاست های جدی مدیریت ارشد استان دانست و گفت: براین اساس امسال راه اندازی یک هزار واحد تولیدی را هدف گزاری کرده ایم که 500 واحد نیمه تمام را از طریق تامین سرمایه ثابت و 500 واحد دیگر نیز از طریق اعطای سرمایه در گردش خواهد بود.
همتی اضافه کرد: براساس آمارهای موجود و در طول مسیر تولید از ابتدا تاکنون 615 واحد تولیدی استان به دلایل مختلف دچار توقف تولید و تعطیلی شده بودند که از این تعداد 200 واحد قابل راه اندازی تشخیص داده شد که در سال گذشته 40 واحد از آنها را احیا و به مرحله بهره برداری دوباره رساندیم.
به گفته استاندار قزوین، تمام واحدهایی که دارای دستگاه ها و ماشین آلات مستهلک بوده و نیازمند نوسازی و بازسازی هستند در اسرع وقت باید شناسایی شده و با گفت و گو با صاحبان آنها برنامه ای مدون را برای راه اندازی دوباره این واحدها صورت داد.
همتی در ادامه خواستار تقویت واحدهای صادراتی استان قزوین شد و گفت: برای دستیابی به هدف صادراتی یک میلیارد دلاری استان باید تمامی واحدهای صادرات کننده مورد رصد قرار گرفته تا از روند و پیشرفت کالاهای صادراتی آنها مطلع باشیم.
وی، صادرات کالا را عاملی مهم در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت برای این منظور در گام نخست توانست با اجرای برجام مشکلات فراروی این بخش را بردارد و در گام بعدی نیز با حمایت از تولیدگران در 2 سال گذشته توانست برای نخستین بار در تاریخ کشور صادرات را بر واردات کالا پیش اندازد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود تخریب ها علیه دولت را نادرست و غیراخلاقی دانست و افزود: این عمل در واقع نه رئیس جمهوری بلکه بدنه دولت و مدیران اجرایی که شبانه روز و خالصانه منویات رهبری را پیگیری می کنند، مورد تخریب قرار می دهد و این در حالی است که بسیاری از گره های سختی که در حوزه تولید، واردات و صادرات کالاها، فروش نفت، عملیات بانکی و ارتباط با سایر کشورها در گذشته به وجود آمده بود توسط دولت تدبیر و امید باز شد.
وی در ادامه به دغدغه های مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و یادآور شد: هرچند دولت سال گذشته توانست برای نخستین بار در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی از ورود 10 میلیارد دلار قاچاق کالا جلوگیری کند اما متاسفانه 15 میلیارد دلار دیگر باقی مانده است بنابراین باید مبارزه با این پدیده شوم همچنان در دستور کار جدی مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای این منظور و اطمینان لازم از نحوه کنترل کالاها از گمرک قزوین باید پیگیری های لازم صورت گرفته شود و به همین دلیل دیداری را در آینده نزدیک از گمرک استان به عمل خواهیم آورد.
استاندار قزوین در پایان با اشاره به اینکه امروز برخلاف عده ای که معتقدند باید دور کشور دیوار کشید، دیوارها برداشته شده و تعامل خوبی نیز با دنیا به وجود آمده است، یادآور شد: بخش مهمی از ارز مورد نیاز کشور امروز نه از محل فروش نفت بلکه از بخش صادرات کالاهای داخلی تامین می شود و این مساله جای خوشحالی و امیدواری دارد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.