سید سعید شاهرخی روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی پرونده های داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مراجع چهارگانه شامل اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال به مدت 10 روز از هفت تا 16 فروردین آغاز شده بود و طبق جدول زمانبدی برگزاری انتخابات دیروز به پایان رسید.
وی افزود: هیأت های اجرایی از امروز 17 فروردین تا 23 فروردین ماه به مدت هفت روز فرصت دارند پرونده های داوطلبان را برای تعیین صلاحیت، رسیدگی کرده و نتیجه را به مراجع ذیربط اعلام کنند.
وی اضافه کرد: از 25 تا 30 فروردین هم صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت بررسی می‌شود تا دوم اردیبهشت ‌ماه نتایج نهایی تایید صلاحیت ها به داوطلبان توسط فرمانداریها اعلام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام از شرایط رد صلاحیت داوطلبان خواهد بود به داوطلبان انتخابات هشدار داد: براساس قانون، داوطلبان انتخابات یاد شده می توانند از 21 تا 27 اردیبهشت ماه به مدت هفت روز به تبلیغ برنامه ها و اهداف خود بپردازند، بنابراین هرگونه تبلیغات در غیر زمان مقرر خلاف قانون بوده و در سوابق نامزدهای احتمالی ثبت خواهد شد.
ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم از 30 اسفند 95 آغاز و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه داشت و در این مدت پنج هزار و 518 نفر با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری های استان قزوین برای شرکت در انتخابات و عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا متقاضی شدند.
رشد نزدیک به 20 درصدی ثبت کنندگان برای شرکت انتخابات شوراها در استان قزوین، از رقابتی تر شدن انتخابات این دوره حکایت دارد.
از پنج هزار و 518 ثبت نام کننده برای شرکت در انتخابات شوراها در استان قزوین، یک هزار و 197 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و چهار هزار و 321 نفر نیز برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کرده اند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.