به گزارش ایرنا، فریدون همتی بعدازظهر پنجشبه در دیدار با سفرا و دیپلمات های 12 کشور خارجی که به منظور بازدید از توانمندی های صنعتی قزوین به استان سفر کرده بودند،افزود: در استان قزوین ظرفیت جذب 240 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری وجود دارد.
وی اظهار کرد: قزوین با برخورداری از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی فراوان و قابل توجه و نزدیکی به پایتخت مکانی مناسب برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در ایران به شمار می رود.
استاندار قزوین یادآور شد: علاوه بر سه هزار و 500 واحد صنعتی، این استان دارای 2 هزار واحد کشاورزی نیز می باشد که زمینه های خوبی را برای جذب سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها دارند.
همتی با بیان اینکه قزوین قطب تولید شیشه، کاشی و سرامیک و مواد شوینده در کشور به شمار می رود، اظهار کرد: در بخش صنعت یک هزار و 190 محصول در قزوین تولید می شود.
وی همچنین به ظرفیت های کشاورزی قزوین اشاره کرد و گفت: نزدیک به پنج درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.
وی یادآور شد: قزوین قطب محصولاتی چون انگور،زیتون،پسته و زغال اخته در ایران است و 60 درصد کشمش کشور نیز در این استان به تولید می رسد.
استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه در دوران پسابرجام شاهد حضور دو چندان سرمایه گذاران خارجی در این استان هستیم و در مرز تحقق یک میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی هستیم، اظهار کرد: امسال در بخش صنعت،کشاورزی و انرژی های نو شاهد جذب سرمایه گذار خارجی در استان بوده ایم.
سفرای کشورهای بلاروس، کره جنوبی، چین، بنگلادش، ویتنام و افغانستان به همراه کاردار سفارت فیلیپین و قزاقستان، نفر دوم سفارت پاکستان، دبیر دوم سفارت برونئی و رایزنان اقتصادی سفارتخانه های گرجستان و تاجیکستان امروز پنجشنبه از شهرک صنعتی کاسپین قزوین بازدید کردند.
6104/ 3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.