پیمان پیرمرادی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی حمل و نقل ترافیک استانداری قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، انجام این کار برحسب دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس مهلک کرونا گرفته شده است.

وی ادامه داد: مهندسان ناظر، مجریان و پیمانکاران برای اجرا و ابلاغ این دستورالعمل با همکاری ستاد ملی مدیریت کرونا در استان، نظارت ویژه و مستمری به کارگاه‌های ساختمانی داشته تا ضمن فعال ماندن این حوزه به عنوان یک بخش اقتصادی مهم، شاهد سلامت فعالان این عرصه در آینده باشیم.

به گفته این مسوول امور فنی، در صورت هرگونه کم کاری و بی اهمیت نشان دادن به موضوع سلامت کارگران، مهندسان و افراد شاغل در محیط‌های کارگاهی، از فعالیت غیرمسوولانه این بخش توسط مراجع بهداشتی و قضایی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پیرمرادی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۹۵ قانون کار، هرگونه سهل انگاری از سوی کارفرمایان، سازندگان و مهندسان ناظر که موجب بسط و گسترش این بیماری در محیط‌های کارگاهی و ساخت و ساز عمرانی شوند قرار تعقیب قانونی صادر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.