سیاوش طاهرخانی روز سه شنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین (ایرنا) به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید" اشاره کرد و افزود: اقتصاد شهری به عنوان یکی از گسترده ترین بسترهای اقتصادی و مالی تاثیرگذار بر زندگی عمومی مردم،  نیاز جدی به جهش تولید دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذاران در پروژه های بزرگ و کوچک عمرانی است، یادآورشد: تسهیل روند سرمایه گذاری راهکار جذب سرمایه گذاران است .

طاهرخانی باتاکید براینکه شهرداری‌ها باید به سمت جذب سرمایه گذار و درآمد پایدار حرکت کنند افزود: از آنجا که شهرداری ها وابسته به اعتبارات حاکمیتی نیستند بنابراین هنر مدیریت شهری برنامه ریزی مطلوب در راستای مشارکت سرمایه گذاران در طرح های مختلف اقتصادی و درآمدزایی است.

به گفته وی،  شهر قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل های زیاد برای سرمایه گذاری به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی و پروژه های عمرانی مناسب است.

شهردار قزوین گفت : برای جذب سرمایه گذار با کاهش بروکراسی اداری و شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می‌توان انگیزه سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در قزوین را افزایش دهد.

طاهرخانی با اشاره به موقعیت و پتانسیل‌های شهر قزوین در جذب سرمایه گذار افزود: قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و صنعتی بودن ظرفیت فراوانی در جذب سرمایه گذار دارد و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم .

شهردار قزوین در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا  گفت: مجموعه مدیریت شهری از روزهای اول کارهای ستادی و خدماتی را جهت مقابله و پیشگیری در دستور کار قرار داد و با تلاش شبانه روزی برای حفظ سلامت شهروندان کار ضدعفونی ، گندزدایی و توزیع اقلام بهداشتی در سطح شهر را انجام داد .

طاهرخانی افزود: حمل و نقل شهری و بخش های مختلف مجموعه مدیریت شهری در این دوران بسیار متضرر شدند و برای جبران ضررهای شهروندان مشوق هایی در نظر گرفته شد.

وی افزود: کسبه و اصناف مستاجر املاک شهرداری قزوین با هدف حمایت در شرایط رکود بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۲ ماه از پرداخت اجاره بها معاف شدند.

شهرداری قزوین تصریح کرد: همچنین عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات پسماند واحدهای تجاری سطح شهر و نواحی منفصل شهری در اسفندماه سال ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ مشمول بخشودگی شد و همچنین املاک تحت تملک ‌شهرداری و سازمان های تابعه در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ براساس میزان فعالیت به صورت روزشمار، از پرداخت اجاره بها معاف شدند.
طاهرخانی با بیان این که پروانه فعالیت اسفند و فروردین رانندگان حوزه بار و مسافر به صورت رایگان تمدید شد، افزود: هزینه های صدور پروانه ساختمانی و کمیسیون ماده 100 نیز برابر تعرفه و قیمت منطقه بندی سال ٩٨ محاسبه  می شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد ارتباط بین مردم و مسوولان افزود: خبرنگاران همواره سهم بزرگی در تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته و بازوان توسعه و آبادانی شهر به شمار می روند.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز با بیان اینکه امروز قدرت رسانه ها به تولید محتوای موثر آنها است، گفت: فعالیت های خبری دائما در حال تغییر و پویایی هستند و رسانه ها باید تلاش نمایند تا توسعه متوازن و پایداری داشته باشند.

علی حیدری بابیان اینکه متاسفانه توسعه رسانه ها در کشور بر مبنای تاثیر گذاری نبوده و بیشتر به شکل اسمی و شکلی صورت گرفته است، افزود:  در چنین شرایطی است که اسم بر محتوا غلبه می کند و در نتیجه جایگاه رسانه روز به روز کمرنگ می شود.

وی یادآورشد: امروز برخی از رسانه ها و کاربران فضای مجازی تولید کننده محتوا نبوده و صرفا مصرف کننده و بازنشر دهنده هستند و باید معضل تکرار محتوا در رسانه ها را جدی گرفت.

حیدری با تاکید بر اینکه تولید اطلاعات و محتوا نیازمند تفکر و تخصص است افزود: قرائت سازی ازظرفیت ها است که منجر به اجماع می شود تا تصمیم گیری منجر به اجرای عمل شود و موثر گردد.

وی افزود: رویکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)  کارآمدی و روزآمدی است و تلاش می شود تا توسعه در ایرنا متوازن و پایدار باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.