به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ضیافت همدلی با اهدای ۳۱۳ هزار بسته معیشتی به نیازمندان ظهر دوشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف، مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی استانداری و جمعی از خیرین رزمایش ضیافت همدلی اوقاف و امور خیریه استان در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم اظهار داشت: نمایش بخشی از دستورات الهی را در این رزمایش مشاهده می‌کنیم و امروز همه به میدان آمدند تا به دستورات قرآنی در ماه رمضان عمل کنند.

وی بیان کرد: نگاه مواساتی شیعیان با سایر نقاط جهان در کمک به نیازمندان متفاوت است البته همه جای دنیا در این شرایط کمک می‌کنند اما فرق ما این است که در کمک کردن و خدمت به نیازمندان به دنیا و آخرت فکر می‌کنیم و پیوستگی دین و دنیا جدی است.

عابدینی تصریح کرد: قرار نیست خوشحال باشیم فقیر زیادی در جامعه داشته باشیم بلکه باید به سمتی برویم که عدالت برقرار شود و فقیری در نظام اسلامی نباشد و همه پیامبران هم آمدند تا مردم برای قسط به پا خیزند.

وی گفت: شیوه پیامبران جنگ با ظالمان بوده اما انسان‌ها را به گونه‌ای تربیت می‌کنند که همه برای قسط و عدل قیام کنند و مردم خودشان عدالت خواه باشند و اگر حاکمی و یا فردی چپاولگر شد خود مردم جلوی وی بایستند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما باید به جایی برسیم که دنبال عدالت خواهی باشیم زیرا عدالت فقر را از بین می‌برد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: امامت و رهبری برای ما اهمیت زیادی دارد و رمز موفقیت ما در امور است وقتی مردم در کنار رهبری و روحانیون و مساجد کنار هم هستند موفقیت‌ها دو چندان می‌شود.

عابدینی یادآور شد: قرآن برای اهل تقواست و کسانی که نماز اقامه می‌کنند، زکات می‌دهند و هر چه خدا به آنها داده انفاق می‌کنند و کسانی که مال خود را انفاق می‌کنند مانند افرادی هستند
که دانه‌ای می‌کارند که ۷۰۰ برابر دانه می‌دهد و برکت این کار فراوان است.

وی گفت: مسجد و نماز جمعه قرارگاه معنوی و فرهنگی کشور است و پس از رفع بلای کرونا وقتی به مسجد بازگردیم باید با شکر به نعمت‌های الهی و رویکرد انفاق جلو برویم.

عابدینی تصریح کرد: در دعاهای ماه رمضان درخواست سیر شدن همه گرسنگان عالم را داریم و رفع فقر و بی نیازی انسان‌ها را از خداوند مسئلت می‌کنیم تا جامعه متمایزی بسازیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1419414
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.