به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشنده در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که روز شنبه برگزار شد اظهار داشت: صنعتگران هم مانند سایر گروه‌ها پای کار هستند تا در رزمایش کمک مومنانه سهمی بر عهده گیرند.

بخشنده افزود: در روزهای گذشته بیش از ۴۱۱ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده که افراد از ۷ هزار تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان در این طرح مشارکت کردند که امروز هم ۱۶۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شد که مجموع کمک‌ها به ۵۷۰ میلیون تومان رسید.

بخشنده تصریح کرد: در استان تعداد ۳۵۰ واحد صنعتی بزرگ شناسایی شده که فروش خوبی داشته اند که فقط یک واحد امروز ۱۰۰ میلیون تومان اهدا کرد و برخی هم کمک غیر نقدی و اقلام تولیدی خود را اهدا کرده اند.

وی اضافه کرد: دعوت از اصناف توانمند و خیرین برای مشارکت و راه اندازی نانوایی صلواتی، آماده کردن سه هزار بسته آماده توزیع از دیگر کارهای انجام شده است.

محمد شفیفی فرماندار قزوین هم گفت: در شهرستان قزوین بیش از ۳۰ هزار نیازمند آسیب دیده از کرونا شناسایی شده که سه هزار بسته هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان آماده توزیع شده است.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم گفت: از سوی شش واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها تاکنون ۳۷۰ میلیون کمک نقدی جمع آوری شده و تعدادی نیز بسته‌های معیشت آماده توزیع کرده اند و یک شرکت خارجی نیز ۸۰ میلیون تومان اهدا خواهد کرد.

وی گفت: با این که برخی واحدها مشکلات جدی دارند اما به صورت خودجوش اعلام آمادگی کرده اند تا در این رزمایش به صورت غیرنقدی همراهی کنند ضمن آن که توزیع بسته‌های حمایتی برای کارگران واحد خود را نیز انجام می‌دهند.

سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان قزوین هم اظهار داشت: برخی واحدها که دو ماه تعطیل شده اند تقاضا کردیم کارگران را تعدیل نکنند که این کار مشارکت بزرگی در رزمایش محسوب می‌شود.

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین هم گفت: ستاد با محور بسیج ورزشکاران تشکیل شده تا آسیب باشگاه داران، ورزشکاران و مربیان آسیب دیده از کرونا را شناسایی و برای حمایت به ستاد اعلام کنند.

وی اضافه کرد: کمک‌های مردمی با همکاری ستاد در اختیار فعالان ورزشی آسیب دیده قرار می‌گیرد.

حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین هم اظهار داشت: تعلیق برنامه‌های اردویی، هدایت طرح‌های اشتغالزایی، راه اندازی ۹ پایگاه تولید ماسک با اشتغالزایی ۹۰۰ مددجو از کارهای انجام شده است.

وی بیان کرد: تولید ۱۱ هزار ماسک، واریز ۱۶ میلیارد ریال به حساب مددجویان آسیب دیده، واریز ۴ میلیارد ریال کمک هزینه معیشتی افرادی نیازمند فاقد پوشش، اهدای نقدی ۲۸۴ میلیون ریال از طرف همکاران کمیته امداد و افتتاح ۱۴ آشپزخانه مهدوی و ۵۲ آشپزخانه سیار در ماه رمضان برای پخت ۳۳۰ هزار وعده غذای گرم از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی در استان قزوین است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1418487
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.