به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا که روز پنجشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت عمومی مردم در اجرای طرح فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف، بازاریان، و احدهای صنعتی و گروه‌های مختلف امیدواریم این همراهی با جدیت ادامه یابد.

وی بیان کرد: بدون شک همچنان قدردان کادر درمانی و پزشکی استان و سایر نیروهای همکار در جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، سازمان صمت، تعزیرات، دستگاه قضائی، بهزیستی و کمیته امداد هستیم که در اجرای طرح‌ها همراه خوبی بودند.

استاندار قزوین تصریح کرد: از دوم اسفند ماه استان قزوین درگیر ویروس کرونا شد و همه تلاش کردند تا بتوانیم به پایداری نسبی در کنترل بیماری برسیم و امروز خوشبختانه استان ما وضعیت نسبتاً مناسبی دارد.

وی بیان کرد: این رشد فزاینده که استان را تهدید می‌کرد با تلاش همه شما مدیران دستگاه‌های اجرایی کنترل شده و امیدواریم روند کاهشی داشته باشیم.

استاندار قزوین افزود: با همراهی بسیار خوب رسانه‌های گروهی، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی و مطبوعات در خصوص آگاه سازی اجتماعی، ایجاد حساسیت در مردم برای رعایت نکات بهداشتی، کارهای مطلوبی صورت گرفت و وضعیت خوب است اما نباید غفلت کنیم.

هیچ کارگری به دلیل بیماری کرونا نباید اخراج شود

جمالی پور یادآور شد: به دلیل بیماری کرونا برخی از کارگران به ویروس مبتلا شده و شاید چند روز یا هفته کار تعطیل شود اما نباید این موضوع منجر به اخراج کارگران و یا قطع شدن حقوق افراد شود.

استاندار قزوین افزود: در واحدهای تولیدی اگر کارگری به دلیل بیماری استراحت کرد و برگشت نباید در ادامه کار وی مشکلی ایجاد شود و صاحبان واحدهایی که همکاری کنند در فرآیندهای مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت.

وی گفت: با بررسی اوضاع به صورت مستمر می‌توانیم محدودیت‌ها را برطرف کنیم و به دلیل مشکلات اقتصادی که به اصناف وارد می‌شود امروز ناگزیر هستیم فعالیت برخی از صنوف و کسبه را عادی کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: دو ماه کشور تعطیل بوده و خسارت زیادی به معیشت مردم وارد شده و واحدهای کوچک و دست فروشان خسارت دیدند لذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اجازه دهیم برخی صنوف به کسب و کار بازگردند.

وی اظهار داشت: البته این مرحله هم یک آزمایش است و از روز شنبه برخی صنوف مانند رشته‌های کم خطر ورزش انفرادی، بازارچه‌ها، هتل‌های چند ستاره باز می‌شوند اما باید بهداشت را رعایت کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: نگاه ما این است که مراکز تجمعی همچنان تعطیل باشد و این که در یک محیط ده‌ها نفر تجمع کنند منطقی نیست.

جمالی پور بیان کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی به نتیجه رسید که شرایط بهتر شده می‌تواند اعلام کند و برخی فعالیت‌ها از سر گرفته شود.

وی گفت: آرامستانها تعطیل است و نباید هیچ اجتماعی برگزار شود و برای بازارچه‌ها بررسی دقیقی صورت گیرد و از بازاریان درخواست شود فاصله را رعایت کنند در غیر این صورت فعالیت‌ها با محدودیت یک در میان و نوبتی شود تا دچار پیک جدید بیماری نشویم.

استاندار قزوین تصریح کرد: امکان فعالیت جاهایی که معیشت آنها دچار مشکل شده را بررسی کنید هر جا خطر ندارد و معیشت محور است بازگشایی شود.

جمالی پور گفت: در فرایند حمایتی تصمیم گرفتیم یک سری کارها انجام شود و استانداری حمایت خواهد کرد و به برخی افرادی که مشکل دارند وام ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی با بهره کم پرداخت خواهد شد تا افراد آسیب پذیر کمک شوند.

وی بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان باید کمک‌های معیشیتی، غذایی و دارویی برای نیازمندان بیشتر شود.

استاندار از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست نسبت به تست کرونای همه امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت رایگان اقدام کند.

جمالی پور از لغو ممنوعیت ورود به استان هم خبر داد و گفت: بر اساس ستاد ملی کشوری تردد در استان آزاد می‌شود اما همچنان انتظار داریم بهداشت به دقت رعایت شود.

وی اظهارداشت: بازرسی‌ها در استان خوب بوده و جای تشکر دارد و میزان دور کاری کارمندان با ظرفیت دو سوم با نظر مدیر دستگاه تعیین شود.

استاندار قزوین خواستار کنترل بیشتر قیمت‌ها در ماه رمضان شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1416597
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.