هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در اولین نشست کارگروه قاچاق کالا و ارز استان قزوین، ساماندهی و ثبت دقیق انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز ذخیره سازی کالای استان را گامی مهم در مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت موضوع ساماندهی و شناسنامهدار کردن انبارهای کالا در استان را باید با جدیت پیگیری کند.

این مقام عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تخلف‌های احتمالی از سوی برخی سودجویان باید فهرست تمامی انبارهای موجود در دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ثبت شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی،اظهار داشت: از مهم ترین اقداماتی که می توان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داد، حمایت از تولیدکنندگان و حرکت در مسیر رونق تولید و ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم ملی است، اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نام گذاری شده مهمترین وظیفه مسوولان حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی است و همه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم، چرا که این مهم موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال در جامعه خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ملی از جمله مولفه های تحقق جهش تولید است و به همین سبب همه ما تکلیف داریم در این موضوع غفلت نکنیم و مصرف محصولات ایرانی را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار قزوین مبارزه با قاچاق کالا را گامی موثر در تولید ملی و حمایت از تولید داخلی و سرمایه انسانی دانست و خاطرنشان کرد: تولید کالای با کیفیت مانع قاچاق کالا و ارز خواهد شد.

جمالی پور اضافه کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا انجام شد که نشان از عزم جدی مدیران استان برای مقابله با قاچاق کالا دارد و از زحمات فرمانداران و مسوولان که وقت بیشتری در این خصوص صرف کردند قدردانی می‌کنیم.

وی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: امسال سرعت رسیدگی به پرونده‌ها باید بیشتر شود و در کنار آن ورود و خروج کالاهای قاچاق نیز با جدیت کنترل شود.

جمالی پور خاطر نشان کرد: کارگروههای ۹‌گانه مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا در سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و امسال نیز باید طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان پروژه خاص تعریف شود که بتوانیم ساماندهی انبارها را تا پایان سال داشته باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه  پیشگیری، مبارزه با قاچاق کالا و ارز عاملی برای رونق تولید است،گفت: علاوه بر اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه، ترویج فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی عاملی مهم و تاثیرگذار برای تقویت باور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی توسط شهروندان است که می تواند توسط صدا و سیما، ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اتحادیه ها و اصناف و ارگان های فرهنگی پیگیری شود.  

وی با بیان اینکه هر کالای بدون شناسه قاچاق محسوب می شود، افزود: باید کالاهای تولیدی و صنعتی استان دارای شناسه باشند و فرهنگ سازی برای استفاده از این کالاها را نیز باید یک ضرورت دانست.

جمالی پور یادآور شد: در راستای  مبارزه با قاچاق کالا و همچنین ساماندهی و نظارت بر واردات  ا جدیت دنبال شود و تمامی دستگاه ها، نهادها و ادارات ذیربط باید با تمام توان و با نظارت مستمر از ورود کالای قاچاق به بازار جلوگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.