حامد کبودوند روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های عتبات  از طریق جمع آوری نذورات مردمی مدیریت می شود و سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جزو تعهدات این ستاد بود که بیش از ۷۰ درصد آن محقق شد.

وی  اظهار داشت:  امسال نیز این ستاد تعهد ۶ میلیارد تومانی از طریق نذورات مردمی برای توسعه طرح را برعهده دارد و امیدواریم با مساعدت شهروندان این مهم محقق شود.

کبودوند با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی ماموریت های این ستاد ادامه داد: ماموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در قالب جمع آوری نذورات مردمی برای ساخت و توسعه حرم اهل بیت(ع)، شناسایی و اعزام خادمین عتبات به عنوان خادم افتخاری و انجام پروژه های مختلف تعریف می شود.

وی تاکید کرد: کلیه هزینه های ساخت و بازسازی عتبات به همت خیرین و مردم جمع آوری می شود و هیج بودجه ای توسط بیت المال و منابع دولتی در اختیار ستاد قرار نمی گیرد.

این مسوول تصریح کرد : در طول سال منابع مالی و عملکرد ستاد عتبات ، چهار مرتبه مورد حسابرسی قرار می گیرد تا کمک های صورت گرفته در محل خود هزینه شود.

کبودوند ادامه داد: استان قزوین از سال ۸۲ مسوول بازسازی حرم دو طفلان مسلم(ع) در شهر مسیب عراق بوده و تا به امروز با همت خیران و عاشقان اهل بیت(ع) در قزوین اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: مرمت و بازسازی حرم دو طفلان مسلم (ع) تا سال ۹۷ به اتمام رسید و از ۹۸ نوسازی و توسعه حرم طفلان مسلم اتفاق افتاده است ،  حرم قبلا هشت هزار متر مربع بود و الان قرار است به ۲۱ متر افزایش پیدا کند

کبودوند اضافه کرد: قزوین در ارایه خدمات به موکب های اربعینی جزو استان های پیشرو بوده و سال گذشته تعداد موکب داران افزایش پیدا کردند و در مجموعه بیش از سه میلیون وعده غذایی در طول ۱۱ روز کل موکب داران به زائزان خدمات ارایه دادند و از ۷۰۰ هزار نفر زائر پذیرایی و اسکان دادند .

وی درخصوص بیماری کرونا و خدماتی که موکب داران قزوینی طی این مدت ارائه دادند افزود: با شیوع کرونا ۱۵ موکب دار فعالیت خود را آغاز و در قالب طبخ و توزیع غذایی گرم برای بیماران و کادر مدافعان سلامت که در بیمارستان ها در نقاهتگاه استان حضور دارند در دستور کار قرار دادند و توزیع بسته های میان وعده و آبمیوه برای بیماران و کادر مدافعان سلامت ، تولید ماسک و لباس مخصوص پرستاران و ۱۰ موکب ها نسبت به ضد عفونی و محول پاشی در محلات شهر ها استان اقدام کردند و نزدیک یکهزار بسته معیشتی طی این مدت ویژه نیازمندان توزیع کردند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.