علی فرخزاد عصر شنبه در اولین کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک که با حضور مسوولان در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به دغدغه های زیستی محیطی افزود: توسعه اراضی بیابانی، ریزگردها، آلودگی منابع زیر زمینی از مهم ترین چالش های محیط زیستی استان است.
وی با تاکید بر لزوم حفظ فضاهای سبز شهری در راستای جلوگیری از آلودگی شهرها، اظهار داشت: سال گذشته تصمیمات مناسبی در شورای تامین استان گرفته شد و مقرر شد تغیبر کاربری در اراضی فضای سبز  محدوده شهری انجام نشود.
فرخزاد ادامه داد: در شهرستان بویین زهرا کنترل صحیح پسماندهای شرکت های تصفیه روغن یکی از مهم ترین اولویت های محیط زیستی است و اداره حفاظت محیط زیست استان جهت برطرف کردن آلودگی حاصل از فعالیت شرکت های چرم سازی منطقه بای نظارت دقیق تری داشته باشند.
این مسوول افزود: خوشبختانه طرح آمایش در استان قزوین اجرایی شده و همه پروژه ها بر این اساس در مسیر آمایش است و تلاش می کنیم تمام تغییر کاربری ها و سرمایه گذاری ها به نوعی براساس اهداف زیست محیطی انجام شود.
وی با بیان اینکه در تالاب الله آباد نیز بر اساس سند آمایش اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام داده و مانع ورود ریزگردها شدیم،اضافه کرد: با انسداد دو خروجی تالاب الله آباد علاوه بر جلوگیری از خروج آب از استان، باعث تغذیه آب های زیر زمینی و جلوگیری از ایجاد کانون ریز گرد و احیا مجدد این تالاب شدیم که این روند باید ادامه یابد.
این مسوول همچنین با تاکید بر اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند،افزود: امسال نیز موضوعات زیست محیطی و سیاست گذاری های کلان در این حوزه سختگیرانه تر از گذشته در اولویت های کاری ما خواهد بود.
 فرخزاد با اشاره به لزوم پایش مستمر وضعیت آلودگی هوا و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص،یادآور شد: نصب دستگاههای  سنجش آلودگی هوا  در شهرستانهای البرز و آبیک باعث شد در تصمیم گیرها دقت بیشتری را داشته باشیم و در استان با پایش صنایع اقدامات قابل توجهی برای کاهش چالش های محیط زیست و صنعت انجام شده و همراهی سازمان جهادکشاورزی و سازمان صمت استان قدردانی می کنیم و امیدواریم با همین همدلی که سال گذشته در بین دستگاه ها وجود داشت سیاست ها زیست محیطی را  دنبال کنیم.
وی تاکید کرد: سلامتی شهروندان از همه چیز مهم تر است و در اولویت قرار دارد و صنایع و کارخانجات موظف هستند براساس قوانین و ضوابط، تعهدات خود را در رفع آلایندگی و ایجاد فضای سبز تلاش کنند.
در ادامه این نشست درخواست های بخش خصوصی از قبیل استقرار واحد تولید روغن مایع کلزا،افزایش بهره برداری واحد تولید کک نفتی، اجرای طرح تولید بتن سیال معمولی،اجرای طرح توسعه تولید آسفالت و غیره مورد بررسی قرار گرفت  و با توجه به رعایت الزامات زیست محیطی رای مورد نظر برای تاسیس آنها صادر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.