ابراهیم مبارک‌قدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۹۰ منزل مسکونی در شهرستان قزوین، ۵۷ واحد در تاکستان، ۳۷ واحد در بویین‌زهرا، ۲۴ واحد در آوج و ۱۴ خانه سازمانی در آبیک واقع شده است.

وی با اشاره به ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مصوب سال ۸۷ و اصلاح آن در سال ۸۹، مبنی بر فروش برخی از واحدهای یاد شده تا سال ۹۲، تصریح کرد: براین اساس، ۹۷ واحد شامل ۵۵ خانه سازمانی در قزوین، ۳۳ واحد در تاکستان و ۹ واحد نیز در شهرستان آبیک مشمول این مصوبه بودند که تاکنون این کار در سطح استان صورت نگرفته است.

این مسوول حوزه راه و شهرسازی تاکید کرد: از مجموع ۹۷ خانه سازمانی تصرف شده در سطح استان، ۱۴ واحد دارای قرارداد بوده، ۲۱ خانه بدون قرارداد، ۴۹ خانه به صورت غیرمجاز، پنج خانه تصرف عدوانی شده و ۸ منزل نیز تخلیه شده‌اند.

مبارک‌قدم به برنامه‌های اجرایی سال جاری این اداره کل در خصوص تصمیم‌گیری برروی خانه‌های سازمانی موجود در استان، افزود: در گام نخست برای تمامی واحدهای سازمانی اخذ سند برای عرصه و اعیان با اولویت خانه‌هایی که در شهرهای یاد شده قابلیت فروش دارند و سپس در حوزه منازلی که تصرف عدوانی در آنها صورت گرفته، پیگیری حقوقی و قانونی از طریق دستگاه قضایی جهت تخلیه و مطالبه خسارت صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه منازل سازمانی که سکونت مجاز در آنها صورت گرفته، جهت تعیین تکلیف و بررسی واجدان شرایط ساکن برای واگذاری، براساس قانون اصلاح ماده ۸ قانون ساماندهی اقدام و در بخش سکونت‌های غیرمجاز نیز پیگیری برای تخلیه و مطالبه خسارت اجاره بها به عمل خواهد آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: در حوزه منازل ویلایی، بنا داریم نشستی را با دستگاه‌های نظارتی جهت چگونگی فروش یا واگذاری، با توجه به قانون اصلاح ماده ۸ سال ۸۹ و همچنین در خصوص واحدهای آپارتمانی نیز با استفاده از ظرفیت شورای تامین مسکن برای اخذ پایان کار و فروش آنها اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.