عباس علایی مقدم روز شنبه در نشست شورای معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین هماهنگی اجرای طرح ملی همت جوانمردانه و کمک مومنانه، افزود: با وجود اینکه مربیان و ورزشکاران استان بعد از شیوع ویروس کرونا آسیب‌های اقتصادی و خسارات مادی زیادی را متحمل شدند اما با تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای طرح رزمایش کمک مومنانه، آمادگی خود را برای حضور در این طرح اعلام کردند.

وی اضافه کرد: امیدواریم جامعه ورزش و جوانان استان قزوین با حضور موثر در این پویش ملی، باری دیگر با افتخار و سربلندی گام مهمی را در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری بردارد و بتواند ذره‌ای از مشکلات و سختی‌های اقشار آسیب پذیر از کرونا را بکاهد.

علایی مقدم گفت: در این راستا به منظور تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری، پویش و رزمایش ملی "همت جوانمردانه، کمک مومنانه" با بهره گیری از تمام ظرفیت و امکانات جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان و با همکاری و همراهی سازمان بسیج ورزشکاران قزوین راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مراکز ورزشی دولتی و خصوصی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، امیدواریم با انتشار فراخوانی از طریق این پویش، بخشش یا تخفیف اجاره بهای باشگاه‌های خصوصی را از صاحبان و مالکان آنها درخواست کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص زمان بازگشایی سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی استان، گفت: زمان پیشنهادی بازگشایی سالن‌های ورزشی استان را به صورت مکتوب به ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرده ایم و در صورت تایید آنها برای بازگشایی این اماکن از ابتدای اردیبهشت ماه اقدام خواهد شد.

استان قزوین ۷۵ هزار بیمه شده ورزشی دارد.

با شیوع ویروس کرونا حدود ۵۰۰ سالن و مکان ورزشی در استان تعطیل و متحمل خسارات مادی و اقتصادی شدند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس در ایران  ۷۹ هزار و ۴۹۴  نفر است که از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۹۵۸  نفر فوت و ۵۴ هزار و ۶۴  نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.