سرهنگ محسن شیخ حسنی روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: حمایت از صاحبان مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا و حمایت از خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت شخصی در این رزمایش در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای طرح کمک‌های مومنانه در نیمه شعبان، این رزمایش با استفاده از ظرفیت‌های بسیج محلات، حوزه‌های مقاومت، بسیج اقشار مختلف و قرارگاه‌های ستادی و اجرایی برای شناسایی آسیب‌دیدگان ویروس کرونا آغاز به کار کرد.

این مسوول اظهار داشت: ماموریت اصلی این قرارگاه، عملیاتی کردن برنامه‌های مرتبط با طرح "کمک مومنانه" به منظور تحقق منویات رهبر انقلاب است و مرحله اول این رزمایش از نیمه شعبان شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین گفت: در این راستا تاکنون هشت هزار بسته بهداشتی و سه هزار بسته معیشتی در بین اقشار نیازمند جامعه که به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب شدند، توزیع شده است.

شیخ حسنی با اشاره به ایجاد ۱۱ کمیته در قالب این رزمایش، تصریح کرد: کمیته‌های پیگیری و عملیات، خیران، فرهنگی و عملیات روانی جهت محتواسازی فضای مجازی، تسهیل منابع جهت راه اندازی و جذب کمک‌های نقدی مردمی و کمیته رصد و پایش جهت ایجاد بانک واحد پایش خیران و محرومان استان در قالب سایت جامع مهربانی(سجم) راه اندازی شده است.

این مسوول اضافه کرد: همچنین کمیته‌های آماد و پشتیبانی، اصناف، سازمان‌های بسیج اقشاری، نهادهای حمایتی و کمیته دهیاران ایجاد شده اند.

شیخ حسنی تصریح کرد: اولویت این رزمایش در مناطق محروم، حاشیه نشین و افراد آسیب دیده از کرونا است و تلاش می‌کنیم با شناسایی و سازمان‌دهی خیران، شبکه‌ای را برای کمک‌های مالی و نقدی محرومان و آسیب‌دیدگان ایجاد کنیم.

این مسوول با بیان اینکه شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ۳۹۱۰۳۲۵۹۸۶۳۴۱ نزد بانک انصار و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۴۹۲۴۰۳۲۴ به نام رزمایش کمک مومنانه واریز کنند،  ادامه داد: کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی در مساجد محلات در سه مرحله اول ماه مبارک رمضان، میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در عید سعید فطر توزیع خواهد شد.

شیخ حسنی تاکید کرد: ایجاد آشپزخانه‌های محله‌ای با مشارکت مردم محلات، تامین گوشت قرمز در سبد حمایتی، تامین دارو و بحث ویزیت بیماران کرونایی در منزل همزمان با ماه مبارک رمضان جزو پیشنهادهایی است که با تعامل خیران انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سپاه شهرستان قزوین با همکاری معتمدان محلات در راستای شناسایی محرومان و آسیب دیدگان از کرونا در هر محله تلاش می‌کند تا شرایطی را برای تخفیف یا بخشش اجاره خانه و مغازه‌ها فراهم آورده و گامی در راستای حل مشکلات مردم بردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.