هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در نشست بررسی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استانداری قزوین، افزود: در شرایط کنونی گاهی اوقات برای تأمین سلامت مردم مجبور هستیم تصمیماتی بگیریم که می‌تواند پیامدها و مخالفانی داشته باشد اما هدف کاهش مشکلات شیوع ویروس کرونا و روند کاهشی این بیماری است.

وی افزود: خوشبختانه مدیریت‌های اعمال شده و هماهنگی مؤثری که بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد موجب شده شاهد کاهش نگرانی‌ها در این بخش باشیم و این روند همچنان ادامه دارد.

استاندار یادآور شد: استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۱ استان کشور می‌توانست آلوده‌ترین منطقه کشور باشد اما با اتخاذ تصمیمات مناسب و به موقع توانستیم بحران کمتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اکثر استان‌های همسایه قزوین در شرایط قرمز قرار دارند و اگر مردم همراهی نکنند ما نیز در شرایط بحرانی‌تر قرار می‌گیریم که امیدواریم مردم در منزل بمانند و بهداشت فردی را جدی بگیرند.

استاندار قزوین در خصوص تصمیمات جدیدی که با پیشنهاد وزارت کشور و وزارت بهداشت در روزهای آینده با ابلاغ رییس جمهوری اجرایی خواهد شد، گفت: در استان قزوین آماده اجرای این طرح هستیم تا بیماری کرونا زودتر از زمان پیش بینی شده از استان رخت بر بندد و از بحران عبور کنیم.

جمالی پور بیان کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال ممنوعیت سفرها با شدت بیشتر می‌تواند به کاهش مشکلات بیماری کمک کرده و حلقه انتقال بیماری را قطع کند.

وی افزود: در استان قزوین از ۱۵ اسفندماه به دلیل شرایط ایجاد شده، تصمیمات جدی و سخت گیرانه گرفتیم که از بحران بیشتر جلوگیری کرد و امیدواریم بتوانیم روند بیماری را کاهش دهیم.

براساس آخرین آمارها، تاکنون ۷۶۵ نفر در سطح استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۶ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۹۱ نفر  جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.