به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ظهر چهارشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین تشکیل شد.

حمیدرضا نجاری در این جلسه ضمن تشکر از همکاری و تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی و سپاه و بسیج با برنامه‌های مقابله با کرونا اظهار داشت: در خوش بینانه ترین حالت و رعایت مراقبت‌های بهداشتی از سوی مردم، ماندن در منزل می‌توان اذعان کرد که ویروس کرونا تا آخر فروردین و حتی اردیبهشت ماه میهمان ما خواهد بود و این خطر را نباید نادیده گرفت.

وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه باید مستمر و پایدار باشد در غیر این صورت همه فعالیت‌ها هدر خواهد رفت.

نجاری افزود: تمامی نهادها و دستگاه‌های متولی باید در کنار کادر درمانی باشند و در پیشگیری مشارکت کنند تا کارها به نتیجه برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی باید هماهنگ با یکدیگر عمل کنند و برای توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده، آموزش نیروها، مدیریت عملیات، رعایت نکات بهداشتی مدیریت واحدی داشته باشیم.

نجاری افزود: باید از منابع مالی بخوبی استفاده کنیم تا کارها بسرعت به نتیجه برسد و در این مسیر بهره گیری از ظرفیت دهیاران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران ضروری است.

وی گفت: تهیه گزارش از اقدامات انجام شده و ارائه آن در روزهای دوشنبه و پنجشنبه باید به صورت مستمر و منظم صورت گیرد تا همه مدیران ذیربط در جریان کارها قرار گیرند.

نجاری اضافه کرد: تیم‌های مداخلات سالم سازی محیط با همکاری دامپزشکی، بسیج، سپاه، شهرداری، محیط زیست برای ضد عفونی معابر عمومی وارد کار شده‌اند و این فعالیت‌ها با برنامه باید ادامه یابد.

وی اظهار داشت: خود سازمان‌ها و ادارات باید وارد کار ضد عفونی شده و به طور مرتب نسبت به بهداشت سرویس اداری، اقدام کنند.

نجاری بیان کرد: در مراکز بهداشت شهرستان‌ها هم باید اقدامات پیشگیرانه جدی گرفته شود و هر گونه غفلت از رعایت موارد بهداشتی و یا خروج از منزل می‌تواند بحران را بیشتر کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ضد عفونی مراکز خدماتی، پیش خوان‌های دولت، درب ورودی ادارات و سازمان‌ها، مراکز بهداشتی، مجتمع‌های مسکونی، پادگان‌ها، مجتمع‌های قضائی، سطل‌های پسماند، خودروهای حمل پسماند، اتوبوس‌های شهری، سرویس‌های بهداشتی داخل شهری و بین راهی، بوستان‌ها، مراکز سالمندان، مساجد، زندان‌ها باید به صورت مستمر انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1390514
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.