ناصر صفری پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اسفندماه و همزمان با شیوع ویروس کرونا، کسب و کار ۲۸ شرکت‌ حمل و نقل مسافربری در استان قزوین تعطیل شد که از این میان ۱۹ شرکت در شهر قزوین قرار دارد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بیشتر این شرکت‌ها در پرداخت حقوق و بیمه پرسنل با مشکل مواجه شده‌اند و این مسئله باعث شده تا با نزدیک شدن به عید نوروز عملا معیشت این افراد با مشکل مواجه شود.

صفری پور با بیان اینکه سازمان پایانه‌های مسافربری کشور در این برهه زمانی باید از شرکت‌های حمل و نقل مسافر حمایت کند، تاکید کرد: به این سازمان پیشنهاد دادیم برای کمک به اقتصاد و معیشت این شرکت‌ها، اجاره ماهانه برای ۲ دریافت نشود که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

این فعال صنفی تصریح کرد: خیلی از صاحبان اتوبوس‌ها در طول ماه قسط خودرو پرداخت می‌کردند که اکنون با توجه به ممنوعیت مسافر درآمد آنها کاهش یافته و هیچ گونه پرداختی به کمک رانندگان ندارند.

صفری پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حمل و نقل مسافر به استان‌های شمالی کشور، قم و برخی نقاط کشور قطع شده است و تنها ۲ اتوبوس برای تهران و شیراز در نظر گرفته‌ایم تا اگر تعداد مسافران به حد نصاب رسید، جابه‌جایی آنها انجام شود.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان قزوین یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان قزوین با همکاری سازمان پایانه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی استان، اقدامات گندزدایی و ضدعفونی شرکت‌های حمل و نقل در دستور کار قرار گرفت و بیشتر اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها ضدعفونی شدند.

۲۸ شرکت حمل و نقل مسافر در استان قزوین وجود دارد که از این میان ۱۹ شرکت در شهر قزوین ( ۱۶ شرکت اتوبوس و سه شکرت مینی بوس) واقع شده و مابقی به صورت شرکت خودروهای سواری به ثبت رسیده است.

تاکنون ۳۸۵ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۶ نفر نفر دیگر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.