دکتر سپیده سیف الهی روز شنبه با اعلام این مطلب ، در خصوص روش تهیه محلول گندزدا، افزود : برای تهیه این محلول لازم است یک واحد آب ژاول یا وایتکس ( ماده سفیدکننده تجارتی با غلظت  ۵ درصد)  را به ۴۹  واحد آب سرد و معمولی در ظرفی درب دار و ترجیحا پلاستیکی اضافه کرد.

وی در خصوص شرایط نگهداری ماده گند زدا نیز گفت: حداکثر زمان ماندگاری و قابل استفاده بودن برای عملیات گندزدائی ۲۴ ساعت می باشد  و برای افزایش کارآمدی ماده گندزدای درست شده، تازه مصرف کردن آن در اولویت می باشد.

سیف الهی در خصوص نحوه تمیز کردن سطوح یادآورشد : باید برای زدودن و کاهش بارآلودگی سطوح از عامل بیماری زا، ابتدا سطوح با دستمال مرطوب و آغشته به مواد شوینده نظافت شود و دستمال در سطل یا ظرفی که محتوی محلول گندزدا است، غوطه ور شود و پس از فشردن و زدودن محلول اضافی، بر روی کلیه سطوحی که تماس مشترک برای آنها وجود دارد، کشیده شود.

به گفته دکتر سیف الهی، مهم است نظافت از یک نقطه آغاز شود  و در طرف یا نقطه مقابل به پایان برسد و رطوبت ناشی از آغشته شدن سطوح به صورت خودبخودی، خشک شده و از خشک کردن سطوح با وسایل و یا دستمال دیگر خودداری شود.

۱۷۶ شهروند قزوینی به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۱ تن نیز بر اثر این بیماری جان خودشان را از دست داده‌اند.

براساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری از کرونا در قزوین تجمع بیش از ۱۰ نفر در اماکن عمومی ممنوع شده است.

تجمع در اماکن عمومی و عدم رعایت فاصله مناسب بین افراد یکی از راه های انتقال کرونا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.