محمد حسین اسماعلی روز شنبه در شورای اطلاع رسانی استان، افزود: رسانه‌ها باید در این شرایط از انتشار اطلاعات از افراد غیر متخصص مثل هنرمندان، سلبریتی‌ها و دیگران به شدت پرهیز کنند.

وی افزود: در کنار اطلاع رسانی، آگاهی بخشی در این موضوع هم کاملا اهمیت دارد و رسانه‌ها باید نسبت به این موضوع با جدیت و اهتمام بیشتری اقدام کنند.

اسماعیلی گفت: رسانه‌های شناسنامه دار رسمی باید در این فضا میدان دار شده و از انتشار اخبار گسترده جعلی در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

این مسوول اضافه کرد: برای آگاهی بخشی به جامعه در این زمینه نیاز است توصیه‌های بهداشتی و درمان‌های اولیه و مراکز مراجعه بیماران منتشر شود و اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها در این زمینه به درستی صورت گیرد.

وی گفت: انتشار یا بازنشر یک خبر که از صحت آن خبر اطمینان وجود ندارد خسارات زیادی به دنبال خواهد داشت از این رو باید از انتشار اخبار با عبارات شنیده‌ها حاکی از آن است یا به گفته تعدادی از کارشناسان و... پرهیز شود.

اسماعیلی اضافه کرد: رسانه‌ها در جهت ایجاد اتحاد ملی نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند و به گونه‌ای رفتار نمایند که مردم در تعطیلات از سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ادامه داد: باید دستگاه‌های حاکمیتی و اطلاعاتی نیز در برابر کسانی که نسبت به ایجاد تشویش در بین مردم و انتشار اطلاعات نادرست و اخبار جعلی اقدام می‌کنند برخورد لازم صورت گیرد.

اسماعیلی با تاکید بر مشخص کردن منبع اطلاعاتی اخبار رسانه‌های استان، اضافه کرد: باید نقش روابط عمومی‌ها، دستگاه علوم پزشکی، شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی استانداری در این زمینه مشخص شود تا دچار موازی کاری در اطلاع رسانی نشویم و با اتحاد این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.