علی فخارسلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه به علت کم توجهی و جدی نگرفتن ویروس کرونا از سوی شهروندان قزوین به نظر می‌رسد شیوع این بیماری طی روزهای گذشته افزایش یافته در حالی که مردم باید این مساله را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: برای مقابله و پیشگیری با این بیماری، بهترین راه درمانی مراقبت در منزل است و به شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان از منازل خود خارج نشده و از تردد در اماکن پرجمعیت خودداری کنند.

این مسوول پزشکی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت طی روزهای گذشته و برای پیشگیری از این بیماری اقدام به تعطیلی مدارس، مراکز آموزشگاهی، کتابخانه‌ها و حتی رقابت‌های ورزشی کرده است جا دارد تا شهروندان نیز بیشتر وقت خود را در منزل گذرانده و به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی که از طریق وزارت بهداشت و درمان و از طریق پیامک ارسال می‌شود، عمل کنند.

فخارسلیمانی با اشاره به اینکه از پنجشنبه گذشته ظرفیت انجام آزمایش ویروس کرونا در قزوین فراهم شده، تصریح کرد: مراجعه کنندگان به مراکز درمانی توجه داشته باشند که بستری شدن بیمار تنها با تجویز پزشک معالج صورت می‌گیرد و به همین خاطر شهروندان نباید هنگام مراجعه اصراری بر بستری شدن داشته باشند.

براساس اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان کشور تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون به ۵۹۳ نفر رسیده که ۱۲۳ نفر ترخیص و بهبود یافته و ۴۳ نفر نیز فوت کرده‌اند.

روز گذشته اعلام شد که آزمایشات مربوط به ۲ بیمار مشکوک به کرونا در قزوین مثبت بوده و آنها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا از چین به ۵٠ کشور دنیا سرایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.