جواد حق‌لطفی روز سه‌شنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۷۱ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۴۳ تردد توسط خودروهای سبک و سنگین در جاده‌های این استان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع تردد خودروها در جاده‌های استان، ۱۴.۲ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشتر آنها از راه ارتباطی بویین زهرا - ساوه و برعکس عبور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲۴ درصد از وسایل نقلیه عبوری متاسفانه فاصله طولی مجاز با خودرو مقابل را رعایت نکرده‌اند، تصریح کرد: بیشترین میزان تخلفات صورت گرفته در این زمینه با ۴۷ درصد مربوط به آزاد راه قزوین - کرج بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه آمار تردد در راه‌ها به وسیله ۶۱ سامانه تردد شمار به ثبت می‌رسد، افزود: دستگاه‌های تردد شمار، اطلاعات مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در راه‌های ارتباطی استان را به ثبت می‌رسانند.

حق لطفی تصریح کرد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند، ضمن جلوگیری از وقوع تخلفات، از بروز تصادف و حوادث رانندگی تا حد بسیار زیادی  پیشگیری می‌شود.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.