علیرضا وارثی در مراسمی که شامگاه دوشنبه در تالار پذیرایی برلیان برگزار شد، افزود: پنجمین سال است که مراسم تجلیل از خیران نیکوکار به عنوان فرشتگان آسمانی در قزوین برگزار می‌شود که همین موضوع باعث شده تا امروز فرزند بدون سرپرستی در استان نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با همت مادی و معنوی خیران، قزوین دیگر جزو  ۱۰ استان پرخطر در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیست و در بخش اعتیاد و طلاق نیز نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: طی چند سال گذشته ۳۴۶ مرکز برای اقدامات بهتر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی برون سپاری شده است.

علی اصغر عاملیان مدیرعامل موسسه خیریه راه فرشتگان (شیرخوارگاه حلیمه) در ابتدای این مراسم با خیر مقدم به خیران نیکوکار استان قزوین، کمک رسانی به کودکان بی سرپرست را یک اقدام خداپسندانه و اخروی دانست.

حجت الاسلام عباس قدس، مدرس حوزه علمیه نیز در این مراسم اظهار داشت: کسانی که امشب از سوی خیران در این مراسم دعوت شده اند، همان کسانی  هستند که روز محشر با سربلندی حاضر خواهند شد.  

وی اضافه کرد: اسلام به خیر و زیبایی تاکید دارد و این مهم برای انسان‌ها تکلیف ایجاد می‌کند که در طول حیات زندگی به فکر خیرخواهی باشند.

حجت الاسلام قدس، استحکام جامعه را عامل اصلی موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: همانند مولکول‌های یک ماده که استحکام آن به دوام و قدرت آن منجر می‌شود، مردم جامعه نیز باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا با اقتدار و قدرت بتوانند مشکلات را از پیش روی بردارند.

وی با بیان اینکه کاهش درد و رنج دیگران کفاره گناهان است، یادآور شد: خیران تقویت کننده سرمایه‌های اجتماعی هستند و بدون توجه به این افراد ارزش‌های اصلی جامعه از بین می‌رود.

در این مراسم که ۳۰۰ خیر حضور داشتند تعدادی از آنها مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.