محمدحسین اسماعیلی در نخستین نشست هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی قزوین که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیران دستگاه‌های فرهنگی در اداره کل ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد،افزود: فعالیت‌های فرهنگی در استان قزوین بسیار زیاد است اما شاهد آن هستیم که برخی فعالیت‌ها جزیره‌ای انجام می شوند و هم‌افزایی لازم را با سایر برنامه ها ندارند.

وی اظهار داشت: اگر این نشست ها جدی گرفته شود می‌تواند تاثیر گذاری مثبتی در حوزه فرهنگ داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری اولین نشست دستگاه‌های هم‌خانواده اداره کل ارشاد اسلامی در ماه گذشته افزود: امیدواریم بتوانیم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های فرهنگی استان ایجاد کنیم و با این کار موازی کاری فرهنگی را که گاهی اوقات برنامه های این بخش را خنثی می کنند را کاهش داده و به صفر برسانیم.

این مسوول فرهنگی، تکثر در کارهای فرهنگی را موجب هدر رفت هزینه‌ها و بی اثر شدن آنها دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی هم حتی نسبت به این موازی کاری ها منتقد و معترض هستند و حتی اخیرا در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و برنامه وفات دکتر اشراقی و  برنامه‌های متعددی و مشابهی برگزار شد که اگر در قالب یک برنامه جامعه و منسجم برنامه‌ریزی می شد، اثرگذاری بیشتری داشت.

وی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ما از برگزاری این نشست تشکیل ستاد و شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم آمادگی این را دارد که به‌عنوان دبیرخانه این ستاد و شورای بتواند فعالیت کند.

اسماعیلی تصریح کرد: با این کار هماهنگی‌ها و مناسبت‌های بین دستگاهی ایجاد خواهیم کرد و در برنامه‌های کوتاه‌مدت ، میان‌مدت  و بلندمدت برنامه‌ریزی هدفمند خواهیم داشت.

اسماعیلی یادآور شد: اگر قرار است در ایام دهه فجر و مناسبت‌های ملی دچار چندگانگی نشویم و مسابقات فرهنگی و نمایشگاهی برگزار کنیم باید مصوبات این نشست ها را جدی گرفته و به اجرای آن ها پایبند باشیم.

 در ادامه این نشست، مسوولان دستگاه‌های فرهنگی استان دغدغه‌ها و نظرات خود پیرامون برگزاری و شکل‌گیری ستاد فرهنگی و اجرایی را بیان کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.