اردشیر صفاپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین قبول کرده تا احداث مراکز ماده ۱۶ را تقبل کند، اما هنوز مجوزهای لازم از سوی سازمان بهزیستی کشور در این رابطه صادر نشده است.

وی، مشکل اعطای مجوز را نبودن یک دستگاه متولی برای مدیریت این مرکز عنوان و تصریح کرد: قبل از احداث و راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ لازم است که یک متولی ویژه برای رسیدگی به امور معتادان متجاهر در استان قزوین تعیین شود.

صفاپور با بیان اینکه پیگیر هرچه سریع‌تر اعطای مجوز مراکز ماده ۱۶ هستیم، اظهار داشت: هم اکنون تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر در استان قز.یم اجرایی شده و یک بخش خصوصی نیز در این رابطه از معتادان متجاهر نگهداری می‌کند، اما اگر خود ماده ۱۶ (مراکز دولتی) راه‌اندازی شود، به صورت دولتی موضوع نگهداری معتادان به انجام می رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین در پاسخ به اینکه آیا این مراکز برای زنان معتاد نیز دایر می‌شود یا خیر، تصریح کرد: تعداد معتادان متجاهر زن در قزوین بسیار پایین بوده و هم اکنون نیز اولویت مسوولان برروی ساماندهی معتادان مرد متمرکز شده اما اگر مجوزهای لازم صادر شود برای ساماندهی معتادان زن نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

نرخ شیوع اعتیاد در استان قزوین ۲.۹۷ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.