فرزین بهنامی فر روز پنجشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین، افزود: طبق برآوردها تعداد کل اموال دولت بیش از یک میلیون فقره است که ۱۸ هزار تریلیون تومان حدود ۱۱ برابر نقدینگی کشور ارزش دارند.

وی اضافه کرد: بودجه سال جاری کشور حدود هزار و ۲۰۰ تریلیون تومان است و این ۱۸ هزار تریلیون تومان می‌تواند اقتصاد کشور را در این شرایط حساس نجات دهد.

بهنامی فر افزود: این حجم عظیم از ثروت خفته دولت می‌تواند بسیاری از کمبودهای مالی دولت و نیازهای سرمایه گذاری کشور را تامین کند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: ساده ترین راه در این زمینه فروش این اموال است اما مبدل سازی روشی است که می تواند ارزش این املاک را حفظ کرده و بسیاری از کمبودها را جبران نماید.

بهنامی فر گفت: مبدل سازی در لایحه بودجه سال آینده به ارزش ۴۹ هزار میلیارد تومان آمده است ولی این نگرانی وجود دارد که این رقم از این محل محقق نشود.

وی با اشاره به شناسایی اموال دولتی قزوین در راستای این مصوبه، افزود: امسال با دستور استاندار قزوین هشت فقره برای مبدل سازی و چهار فقره برای فروش احصا شده است ولی بیشتر تمرکز ما بر مبدل سازی است.

این مسوول گفت: برخی از املاک قابلیت مبدل سازی ندارند و در نقاطی قرار دارند که از حیز انتفاع ساقط هستند و باید آنها را به فروش برسانیم تا استفاده نادرست از این اموال صورت نگیرد.

وی اضافه کرد: در این شرایط باید از این اموال به صورت درست استفاده کنیم تا از دشواری‌ها عبور کرده و به توسعه یافتگی برسیم.

۲۶۰۰ میلیارد تومان درآمد برای استان قزوین در سال ۹۹ تعیین شده است

رییس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد برای استان تعیین شده است ولی قزوین می تواند حداکثر ۲ هزار میلیارد تومان را محقق کند.

ابوالفضل یاری گفت: در بحث اعتبارات هزینه ای نیز ۲۵۹ میلیارد تومان با ۱۳.۵۲ درصد رشد برای استان تعیین شده است که نسبت به سال قبل با اهتمام استاندار نزدیک به ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش داشته ایم.

یاری ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی استان ۱۹۵ میلیارد تومان و سرجمع اعتبارات عمرانی استان ۳۸۶ میلیارد تومان در بودجه سال آینده است و در اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی مشکل بسیار جدی داریم.

وی با اشاره به شاخص‌های توسعه استان، گفت: در کلاس‌های آموزشی استاندارد از سطح کشور وضعیت بدتری داریم و میزان کلاس‌های آموزشی استان ۴۱ درصد و سطح کشور ۳۸ درصد است.

یاری ادامه داد: در بحث شاخص تراکم دانش آموزان هم استان قزوین وضع بهتری نسبت به کلاس‌های آموزشی استاندارد ندارد اما در شاخص جمعیت وضعیت بهتری نسبت به کشور ثبت شده است.

این مسوول گفت: در بحث بهداشت شهری، پایگاه سلامت و بحث شاخص خانه عالم به هزار نفر جمعیت روستایی شرایط بهتری نسبت به سطح کشور داریم ولی در شاخص خانه‌های بهداشت و راه‌های روستایی وضعیت بهتری ثبت نشده است.

وی افزود: قزوین جزو پایین‌ترین استان‌های کشور در بحث معدن و بهره وری معدن است که با تاکیدات مقام معظم رهبری باید به صورت ویژه بر روی آن کار کنیم.

 یاری گفت: موضوع بندر خشک و پایانه صادراتی در حوزه بازرگانی برای استان بسیار مهم است و اولویت اصلی استان هستند و در حوزه خدمات برتر استان طرح شتابگر ملی و شهرک تحقیقات و فناوری که مصوب سفر مقام معظم رهبری است اولویت دارند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: در حوزه گردشگری موضوع آب گرم‌ها، خانه‌های تاریخی، توریسم سلامت و برنامه ریزی برای دو شب اقامت در استان از برنامه‌های جدی استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.