جواد حق‌لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در عملیات برفروبی شب گذشته ۳۵۰ راهدار با کمک ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری اقدام به عملیات نمک پاشی و برفروبی کردند تا هیچ راه ارتباطی در استان مسدود نشود.

وی با اشاره به مصرف سه هزار و ۷۰۰ تن نمک و ماسه برای بازگشایی معابر ارتباطی استان قزوین، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز تمامی راهداران به حالت آماده باش در سطح جاده‌ها و ۲۶ راهدارخانه و در قالب ۳۰ تیم عملیاتی به حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گفته حق لطفی، با توجه به ادامه بارش‌ها و استقرار توده هوای سرد تا اوایل هفته آینده، در حال حاضر تمامی تیم‌های عملیاتی این اداره کل با استقرار در سطح راه‌های ارتباطی نسبت به ایمن سازی جاده ها اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به بارش برف و کولاک در ارتفاعات و گردنه‌های این استان، افزود: رانندگان توجه داشته باشند که ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان با مه شدید و کاهش دید افقی روبرو است و به همین جهت توصیه می‌شود با توجه به لغزندگی سطح راهها، مسافران در صورت امکان سفر خود را به تاخیر انداخته و در صورت سفرهای ضروری ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ، در جاده‌ها با سرعت پایین حرکت کرده و در صورت بروز هرگونه حادثه مراتب را به راهداران مستقر در سطح جاده و یا پلیس اطلاع دهند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی بوده و یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.