جواد حق‌لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با آغاز بارش برف که از شب گذشته سطح تمامی جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی قزوین را فرا گرفته، عملیات نمک‌پاشی و برفروبی توسط ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۳۵۰ راهدار به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی با اعلام آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروهای راهداری استان قزوین، اضافه کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها، از رانندگان و مسافران درخواست می‌شود تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری، در صورت سفر از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد اجتناب ورزند.

وی بارش‌ برف را در گردنه‌های کوهین، آوج، الموت و هجیب از شدت بیشتری برخوردار دانست و تصریح کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد در آن به کندی صورت می‌گیرد.

حق‌لطفی از رانندگان خواست تا ضمن احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی، در طول سفر به توصیه نیروهای راهدار و پلیس راه مستقر در سطح جاده‌ها عمل کرده و با ماموران راهداری در اجرای عملیات برفروبی و نمک‌پاشی همکاری کنند. 

اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز تمامی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی استان را به دلیل بارش برف و سرمای هوا در نوبت صبح امروز (یکشنبه) تعطیل اعلام کرد.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی بوده و یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.